Tato „zdravá“ potravina ničí mozek a vyvolává rakovinu. Určitě zvažte její konzumaci!

FacebookTwitterGoogle+Email

soyaMnozí lidé, kterým záleží na svém zdraví, se ve snaze o lepší stravování přeorientovali na konzumaci této potraviny, často také propagované i jako nutriční zázrak.

Několik uznáváných odborníků ji dokonce ani nepovažuje za potravinu vhodnou pro lidskou konzumaci.

Sója a sójové výrobky, včetně tofu, nejsou zdravé jídlo.

Mnohem lepší náhradou jsou bio vajíčka, maso ze zvířat chovaných na čerstvé trávě a nepasterizované, případně domácí nebo bio mléčné výrobky.

Co problematického je na sóji?

„To, co dělají, není ani přirozené, ani bezpečné“, vysvětluje Dr. Daniel. „Dnešní vysoce vyvinuté technologie nejenže nedokáží odstranit ze sóji anti-výživné látky a toxiny, které se v ní přirozeně nacházejí, ale výrobní proces v nich dokonce zanechává i další toxické a rakovinotvorné látky, které vznikají při zpracování během vysokých teplot.“, pokračuje ve vysvětlování.

Tofu je na tom o trochu lépe, protože se jedná o produkt z celých sójových bobů, ovšem i ono obsahuje anti-výživné látky zmíněné výše.

Zdravotní potíže spojované s konzumací sóji

Některé zdravotní potíže, které se uvádějí:

  • problémy se štítnou žlázou – přibírání na váze,, nevolností, únavy, vypadávání vlasů a ztráty libida
  • rakovina – jedná se hlavně o štítnou žlázu, prsu a slinivky
  • poškození mozku
  • nemoci pohlavních orgánů
  • sójové alergie

Mezitím, Dr. Daniel s kolegy prostudovali několik studií o sóji a zjistili, že sója nesnižuje hladinu špatného cholesterolu v krvi, jak se to o ní píše a prezentuje.

Naopak, u mnoha lidí zvyšuje hladinu nebezpečného homocysteinu, který zvyšuje riziko onemocnění srdce, mozkové mrtvice a vrozených defektů.

Podle Dr. Daniela, sója také výrazně zvyšuje riziko srdečně-cévních onemocnění.

Sója a ohrožení dětí

Zvýšenému riziku z konzumace sóji čelí hlavně děti a kojenci, hlavně kvůli jejím vlastnostem, při kterých napodobuje činnost některých hormonů.

Studie zveřejněná v medicínském žurnálu Lancet ukázala, že každodenní vystavení chemikáliím, které napodobují pohlavní hormon estrogen obsažený v sójových dětských mlékách, bylo 6 až 11 krát vyšší než u dospělých lidí konzumujících sóju.

Koncentrace těchto látek v krvi byla u dětí na úrovni 13000 až 22000 vyšší než samotný hormon estrogen.

Děti, které jsou výlučně krmeny sójovým mlékem, dostanou po přepočtení na váhu ekvivalent 5 antikoncepčních pilulek denně!

Zásadně nekrmte své dětičky dětskými sójovými mléky, a ani starší děti jinými sojovými výrobky.

Těhotné ženy by ji neměli konzumovat, pro silné hormonální účinky, aby nebyl ohrožen plod dítěte.

Další rizika sóji

Vysoký obsah toxinů. To zahrnuje velké množství blokátorů, které brání enzymům při trávení bílkovin. Tyto blokátory nejsou vařením neutralizovány. Výsledkem je rozvrat vnitřního prostředí ve střevech, chronický nedostatek některých vitamínů a minerálů a chybějící aminokyseliny. To vše může vést až k nebezpečnému selhání slinivky či dokonce její rakovině.
Obsah hemaglutininů. Tyto látky způsobují tvorbu krevních sraženin. Sója má také vliv na zpomalení růstu. Vařením se sice problém částečně snižuje, ale neodstraní úplně.

Obsah goitrogenů, které narušují činnost štítné žlázy.

80 % dnes prodávané sóji je geneticky modifikovano. Tento druh sóji má nejvyšší stupeň kontaminace pesticidy.

Vysoký obsah fytátů, které brání absorpci minerálů jako jsou vápník, hořčík, železo a zinek. Všechny tyto minerály jsou kofaktory pro optimální biochemii vašeho těla.

Jak bezpečně konzumovat sóju

Pokud se i přes celkové nedoporučení se neumíte této potraviny a její konzumace vzdát, pak máme pro vás alespoň pár doporučení, jak minimalizovat její škodlivé vlivy.

Existuje pár typů sóji, které jsou bezpečné ke konzumaci. Všechny z nich zahrnují fermentaci.

Po dlouhém fermentačním procesu se hladiny kyseliny fytové a ostatních antinutrientů snižují. Vedle toho navíc vznikají některé prospěšné látky pro vaše trávení, jakými jsou například probiotika.

Fermentace také výrazně snižuje úroveň nebezpečných isoflavonů, které jsou svou strukturou podobné estrogenu a mohou narušovat vaši hormonální rovnováhu.

Takže, pokud chcete jíst sóju, toto jsou její relativně bezpečné varianty:

1. Natto

Jedná se o fermentovan sojové boby s lepkavou texturou a chutí podobnou sýru.

Obsahuje nattokinázu, velmi silnou látku na ředění krve. Je také nejlepším zdrojem vitaminu K2 na světě. Dále obsahuje prospěšné bakterie basillus subtilis.

Natto najdete ve většině obchodů s asijskými potravinami.

2. Tempeh

Jde o fermentovaný sójový koláč s tuhou texturou. Chutná podobně jako houby.

3. Miso

Miso je fermentovaná sójová pasta se slanou máslovitou texturou. Často se přidává do miso polévky.

4. Sójová omáčka

Tradičně se sójová omáčka vyrábí fermentací sójových bobů, soli a enzymů.

Zde však buďte opatrní, protože dnes se mnohé její druhy vyrábějí uměle za pomoci chemických procesů, ne fermentací.

Závěr

Nezapomeňte, že všechny zpracované sojové produkty nevyužívající při výrobě fermentaci nejsou zdravé. To zahrnuje: sójové mléko, sójové maso, sójový sýr, sójové energetické a proteinové tyčinky, sójovou zmrzlinu, sójové práškové proteiny a jiné výrobky.

banner squareDávejte si také pozor na běžné pečivo, protože dnes se sójová mouka přidává i do něj.

Nejlepším a asi i jediným způsobem, jak se ve stravě vyhýbat sóji, je kupovat si základní suroviny a z nich si sami připravovat své jídlo.

Základem zdravého stravování je: nezpracované, fermentované a čerstvé.

Zpracovanému se vyhýbejte vždy, kde se to dá. Platí to jak pro sóju, jakož i ostatní druhy potravin. Dodržujte to a jste na správné cestě za zdravím.


Zdroj: This “Miracle Health Food” Has Been Linked to Brain Damage and Breast Cancer

Mohlo by se vám líbit...

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!