Jak si efektivně vyčistit tlusté střevo s pouze 2 ingrediencemi

FacebookTwitterGoogle+Email

ocista-hrubeho-streva

Určitě jste to už slyšeli. Říká se, že imunita sídlí ve střevech. A je tomu skutečně tak. Zdravá střeva přispívají k imunitě až 80 procenty. Tímto směrem by proto měla směřovat každá prvotní snaha o zlepšení vašeho zdravotního stavu. 

Hlavním cílem pročišťování je eliminace toxinů, které se v tlustém střevě za jistý čas nasbíraly a následné zlepšení plnění správných funkcí.

Čisté tlusté střevo vám pomůže v těchto oblastech:

  • zbavit se nadváhy
  • zlepšit činnost střev
  • zlepšit celkový zdravotní stav
  • zmírnit zácpy či průjmy
  • podpořit funkce imunitního systému
  • zvýšit celkovou energii
  • odstranit problémy s pokožkou, vlasy a nehty
  • zmírnit cukrovku či artritidu

V tomto článku vám chceme představit jednoduchý způsob, jakým můžete pravidelně pročišťovat své tlusté střevo.

Budete potřebovat jen dvě ingredience:

  • kefír
  • lněná semínka

Jaké, zdraví prospěšné účinky přináší kefír?

Kefír je kvašený nápoj, který se nejčastěji vyrábí z mléka a probiotických bakteriálních kultur. Je kompletním zdrojem proteinů s množstvím esenciálních aminokyselin, minerálů a důležitých vitamínů skupiny B.

Probiotické organismy dokáží očistit střeva, vyrovnat střevní mikroflóru a zničit patogeny jako E-coli a parazity.

Kefír také pomáhá obnovovat funkci trávicího systému, léčit zánětlivé střevní onemocnění a zajišťuje opětovné „nastartování“ poškozeného imunitního systému.

Když kupujete kefír, zvolte raději čistý certifikovaný bio (organický) výrobek. Pokud takový neseženete, nebojte, vystačíte si i s obyčejným.

Proč je kefír lepší než jogurt?

Přátelské bakterie (tedy probiotika) v jogurtu procházejí našim trávicím traktem a dodávají potravu dalším přátelským bakteriím ve střevech.

Bakterie v kefíru dokáží snadněji kolonizovat střevní trakt. Zároveň z něj vytlačují pryč všechny patogeny tím, že si přes něj razí cestu.

V podstatě přežívají v tlustém střevě a vytvářejí tam jakési kolonie přátelských bakterií, které zlepšují funkci trávicího traktu.

Jogurt a kefír obsahují různé typy bakterií, které mají i rozličné úkoly. V kefíru se nachází mnohem více kmenů těch bakterií (a stejně i kvasinek), které jsou pro naše zdraví prospěšnější.

Pomáhají také s trávením a pročišťováním tlustého střeva, čímž přidávají kefíru vyšší nutriční hodnotu, než má jogurt.

Je kefír vhodný i pro ty, kteří trpí nesnášenlivostí laktózy?

Přátelské bakterie a kvasinky v kefírové kultuře během jeho výroby zkonzumují většinu mléčné laktózy. Mnoho lidí trpících na intoleranci laktózy pijí kefír hned ráno ještě před snídaní.

V tento čas jednodušeji zvládají jeho strávení. Existují však i kefíry, které nejsou dělané na mléčné bázi. Vyrobit se dá i z kvašeného ovocného džusu, kokosové vody či mléka, rýžového mléka, mandlového mléka a jiných potravin.

Účinky lněných semínek

Přidání lněných semínek do stravy je výborným způsobem na pročišťování tlustého střeva. Lněná semínka totiž absorbují vodu. Jejich následným posouváním se v tlustém střevě pomáhají přechodu stolice a zároveň zbavují tělo toxinů.

Jsou také bohaté na ALA, jednu z omega-3 mastných kyselin, které mají protizánětlivé účinky a dokáží zmírnit syndrom dráždivého tračníku (Crohnovy choroby a Ulcerózní kolitidy).

Pokud jsou lněná semínka konzumována celá, s největší pravděpodobností projdou vaším střevním traktem nestrávené.

Proto je dobré je před konzumací umlít v mlýnku na mák. Nemelte jich ale najednou příliš, protože dost rychle ztrácejí svůj účinek. Semínka užívejte vždy čerstvě namletá (mleté v průběhu posledních 24 hodin) a uskladňujte je v ledničce.

Lněná semínka versus lněný olej

Pro čištění tlustého střeva jsou výhodnější semínka než olej. Lněný olej sice obsahuje větší množství omega-3 mastných kyselin než semínka (na jednotku váhy), ovšem semínka nabízejí vyšší nutriční hodnotu. Mají také méně kalorií a více vlákniny.

Každá porce (2 polévkové lžíce) lněných semínek má 75 kalorií, zatímco stejná porce lněného oleje obsahuje až 240 kalorií. V jedné porci lněných semínek je 3,8 gramů vlákniny, lněný olej však neobsahuje žádnou.

To, že jsou lněná semínka zdrojem esenciálních minerálů, jako jsou hořčík a měď, jim dává další bod navrch před lněným olejem. Použití lněného oleje je zase výhodnější při léčbě rakoviny podle metody Dr. Johanny Budwigové.

Jak využívat tyto ingredience na pročištění tlustého střeva

Pokud jste v konzumaci fermentovaných potravin začátečník, ideální bude začít v malých množstvích, aby si na ně vaše tělo a trávení zvykli.

Příjem těchto potravin budete postupně rozumným přidáváním zvyšovat. Doporučuje se také dát si každý týden na pár dní pauzu, a fermentované potraviny vynechat, aby mělo tělo možnost pracovat a budovat si imunitu i samo.

banner squareZačněte tím, že si smícháte 1 polévkovou lžíci lněných semínek s třetinou poháru kefíru ještě před snídaní. Stejně postupujte i večer před spaním (někomu možná pomůže zkusit kefír nejprve společně s jídlem, například se snídaní).

Dbejte také na to, abyste vypili alespoň 8 sklenic čisté neperlivé vody denně. Toto dělejte zhruba týden a pak dopřejte svému tělu pár dní volno.

Můžete tak činit buď jednou za čas na pročištění, nebo klidně i pravidelně pro udržení se dobrého zdraví.


Zdroj:How to Effectively Cleanse Your Colon With Only 2 Ingredients

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT

Mohlo by se vám líbit...

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!