Za únavu, cukrovku i nemocné srdce může překyselení. Takto ho odstraníte

FacebookTwitterGoogle+Email

Kyselost zasaditost potravinyDosažení zásaditosti v organismu se stalo v poslední době velmi populární tématem a je na to samozřejmě velmi dobrý důvod. Pokud jste dávali na hodinách chemie pozor, možná si vzpomenete na to, jaký je rozdíl mezi kyselinou a zásadou nebo dokonce i na definici hodnoty pH.

Hodnoty pH určují kyselost nebo zásaditost vybrané látky. Škála pH má číselné rozpětí 0 až 14, přičemž nižší hodnoty se považují za kyselé a výše za zásadité.

Neutrální hladina, tedy ani kyselá ani zásaditá, se na stupnici nachází v blízkosti hodnoty 7.

Proč je hodnota pH vlastně důležitá?

Vědci už potvrdili, že kyselé prostředí se spojuje s rychlejším vývojem rakoviny v těle. Studie také ukázaly, že překyselený organismus je více náchylný na onemocnění jako artritida, rakovina a kardiovaskulární nemoci.

Navíc, lidé u nichž není hladina pH vyrovnaná, nedokážou využít vše co jim zdravá strava nabízí.To v konečném důsledku vede třeba i k vyčerpanosti.

Mnoho studií již upozorňovalo i na to, že pokud máte kyselé pH, zvyšuje se tím riziko následujících onemocnění:

  • cukrovka typu 2
  • kardiovaskulární onemocnění
  • obezita
  • chronická únava
  • rakovina

Zásadité hodnoty pH se naopak spojují se zlepšením paměti, snížením bolestí a nižšího rizika vysokého krevního tlaku a mozkové příhody. Hladiny pH mají vliv i na zdraví kostí. Vědci tvrdí, že zásadotvorné potraviny mohou dokonce zlepšit hustotu kostí.

Co způsobuje nerovnováhu pH?

Podívali jste se už někdy na to, jaké množství chemikálií konzumujete? Látky jako aspartam, fosfor, kofein či mnohé další, které najdete na etiketách potravin, zejména v sladkých limonádách, způsobují překyselení organismu.

Den co den doslova bombardujeme svá těla jedy. Oblečení, které nosíme, ručníky, kterými se otíráme, chemikálie na čištění podlah, nádobí a našich příbytků – jsme v tom „namočení“ až po uši.

Největším viníkem je však i tak naše strava. Cpeme se fast foody, rafinovanými cukry, živočišnými produkty a zpracovanými potravinami. Totéž platí například o sedavém způsobu života.


Čtěte také: Seznam zásadotvorných potravin zde


Nyní budete možná trošku překvapení, ale i příliš mnoho cvičení a zejména kardio, může vést k poklesu hladiny pH, protože to přispívá ke zvýšení stresu v organismu.

Naše tělo se v první řadě snaží vyvažovat pH a vrátit hladiny na optimální úroveň. Takto to však nemůže fungovat donekonečna a dříve či později začne kyselé prostředí přivolávat různé typy onemocnění.

Testování hladiny pH

Na testování použijete speciální proužky (běžně k zakoupení), testovat můžete buď moč nebo sliny.

Sliny

Před čištěním zubů, je potřeba nasbírat v ústech sliny a polknout. Pak to ještě jednou zopakovat a vyplivnout přímo na testovací proužek. Tento proces zaručí, že vzorek slin bude čistý.

Testovací proužek by měl ukázat hladinu pH mezi 6,5 až 7.

Moč

Na testování se doporučuje použít vzorek první ranní moči, do kterého namočíte testovací proužek.

Hladina pH by se měla nacházet mezi 7,2 a 7,4.

Jak dostat hladinu pH do normálu?

Následuje 5 tipů pro optimalizaci hladiny pH.

1. Adekvátní příjem hořčíku

Většina lékařů se shodne na tom, že téměř většina populace trpí chronickým nedostatkem tohoto důležitého minerálu. Hořčík je obzvláště nezbytný pro ženy, protože pomáhá tělu zpracovávat kalcium a tak chrání před osteoporózou. Je také jedním z hlavních činitelů ovlivňujících vyrovnávací schopnost organismu regulující hladinu pH.

Stejně tak dodává tělu okamžitou energii. Jako doplněk stravy v tekuté formě, často obohacen i o kalcium, je skvělým doplněním stravy. Mezi potraviny bohaté na hořčík patří avokádo, mandle, kešu oříšky a špenát.

2. Omezení cukru

Kromě toho, že cukr je jedna z najkyselejších potravin jaké konzumujeme, oslabuje naši imunitu a rovněž schopnost udržet si požadovanou váhu. Pokud nahradíte bílý cukr více alkalickými sladidly, například Stevií, zaregistrujete okamžité změny.

Ty se budou týkat nejen vyrovnání hladiny pH, ale i ustálení hladiny cukru v krvi.

3. Přidání enzymů do stravy

Pokud je organismus překyselený, dokáže způsobit pořádný zmatek u trávicích enzymů v tenkém střevě. Oslabí se tím schopnost našeho těla zpracovat potraviny a získávat z nich všechny živiny. To může vést k poruchám metabolismu, přibývání na váze a cukrovce.

Opětovným zařazením enzymů do stravování, zejména bílkoviny štěpící bromelein (z ananasu) a papain (z papáji), vytvoříte ve svém organismu ideální prostředí pro zásadité ovoce a zeleninu. Ty pak dokáží dělat v našem těle zázraky.

4. Pití vody s citronem

Citron je to najzásaditější ovoce, jaké máte k dispozici (je sice kyselé, ale když zreaguje s trávicími enzymy, mění se na zásadité). Voda je zase absolutní základ pro potlačení vedlejších účinků kyselého kofeinu, sladkých nápojů a čajů. Pomáhá také pročistit ledviny.

Pokud začnete den sklenicí vody s citronem a budete i ji během dne pít dostatek, poskytnete svému tělu vhodné zásadité prostředí.

5. Nahrazení masa zeleninou

Většina typů masa je dobrá pro vyrovnaný stav našeho těla, protože maso obsahuje zinek a draslík. Tyto dvě látky pomáhají našemu tělu udržovat získané minerály.

Zároveň je však i maso kyselé a mnozí z nás ho jedí více, než je nutné. Nechte ho proto na místě, které mu patří: pro doplnění k zásaditému ovoci, zelenině a celozrnným.

I když ne všechny druhy zeleniny jsou zásadité, většina z nich je. Připnutí si seznamu kyselých a zásaditých potravin, například na ledničku, vám jistě pomůže při plánování jídel a nakupování.

Pamatujte, že hladina pH, která je pro danou potravinu přirozená, nemusí mít stejný vliv i na naše tělo.

Zároveň byste neměli zapomínat ani na stres – snažte se ho omezit! Kvalitní spánek, cvičení a relaxace dokážou udělat s naším tělem i duchem úplně zázraky.


VELMI NÁS POTĚŠÍTE, KDYŽ NAŠI STRÁNKU PODPOŘÍTE A DÁTE NÁM LIKE.

Zdroj: How To Balance Your pH Levels and Find Out if You are Too Acidic

KAM DÁL 

Mohlo by se vám líbit...

1 odpověď

  1. Znalec napsal:

    Překyselení organismu je vyvrácený omyl. U zdravého člověka dlouhodobě konzumujícího střídmou pestrou stravu žádné překyselení organismu nemůže nastat, organismus má dostatek mechanismů jak pH udržet v normě. Může nastat u člověka specificky nemocného a u člověka konzumujícího jednostrannou dietu, dříve třeba námořník, polární výprava. Příliš velký přísun zásadité potravy zvýší pH v moči a tím moč přestane být kyselá a tím přirozené aseptická a přímo způsobuje riziko zánětu močového měchýře.

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!