Vypadávají vám vlasy? Lámou se vám nehty? Dělá se vám akné? Pak vám chybí toto.

FacebookTwitterGoogle+Email

vypadavani vlasuNaše tělo potřebuje pro své správné fungování a rozvoj různé vitamíny a minerály. Obvykle, pokud mu konkrétní látka dlouhodobě chybí, povede to k nějakému zdravotnímu problému.

Často si však toho nejsme vědomi a tak našemu tělu nedokážeme pomoci ani zabránit dalším komplikacím. Jelikož jde o velmi důležitou věc, dnes vám prozradíme 5 nejčastějších příznaků nedostatku některých vitamínů a minerálů.

Jejich výsledkem pak bývá nějaký problém se zdravím nebo vzezřením.

5 nejčastějších příznaků nedostatku některých vitamínů a minerálů

Akné = Nedostatek zinku

Nedostatek zinku v těle může vést ke vzniku akné. Je to proto, že zinek je zodpovědný za zbarvení naší pokožky a také kontroluje produkci olejů v kůži. Kromě toho, zinek má na pokožku i několik dalších pozitivních vlivů. Provádí například to, že urychluje hojení, zmírňuje záněty a regeneruje naše kožní buňky.

Konkrétně co se týče akné, tak jeho vzniku brání zinek tím způsobem, že zpomaluje aktivitu enzymu 5-alfa-reduktázy, který stimuluje tvorbu testosteronu. No a testosteron je primární příčinou akné hlavně u dospívajících.

Jen 30 mg zinku denně dokáže předejít tvorbě akné. Toto množství získáte například konzumací 0,5 dcl dýňových semínek.

Drobné bílé hrbolky na spodní části ruky = Nedostatek esenciálních mastných kyselin

Pokud se u vás vyskytuje nerovnováha esenciálních mastných kyselin, tedy jinými slovy, pokud vám chybí omega-3 kyseliny, pak je velká šance, že se vám na spodní části ruky, mezi ramenem a loktem, začnou tvořit takové malé bílé kožní hrbolky.


SUPER TIP:
Vyrobte si sami mnohem účinnější vitamin C, než je ten kupovaný

Omega-3 mastné kyseliny dokáží zastavit tvorbu těchto hrbolků a také zabrání tvrdnutí vlasových kořínků, protože mají velmi silné protizánětlivé účinky.

Vypadávání vlasů = Nedostatek železa

Železo je jedním z nejdůležitějších minerálů nejen pro vaše vlasy, ale i pro celé tělo. Jeho specifickou úlohou u vlasů je to, že zajišťuje dostatečné okysličení vlasových kořínků kyslíkem a přísun dalších důležitých živin. Nedostatek železa tak může vést kromě anémie i k vypadávání vlasů.

Suché, poškozené nebo lámavé nehty či vlasy = Nedostatek biotinu (vitaminu H)

Chcete-li mít lesklé a zdravé vlasy, vaše tělo potřebuje biotin. Někdy se mu také říká také vitamin H nebo vitamin B7. Přestože biotin se ve stravě vyskytuje v poměrně hojném množství a také ho můžete koupit v téměř každé prodejně s vitamíny, je stále mnoho lidí, kteří ho mají nedostatek. V takovém případě dochází k vypadávání vlasů, jejich ztenčování, lámání a jinému poškozování. Totéž se týká i lámavosti nehtů.

Bolesti hlavy nebo svalové křeče: Nedostatek hořčíku

Hořčík je dalším nesmírně důležitým minerálem pro vaše zdraví a krásu. Je naprosto nezbytný pro správné fungování nervového systému. Dokáže také relaxovat a uvolňovat svaly. Kromě toho, předchází vzniku bolesti hlavy, svalovým křečím a spánkovým poruchám.

Abyste dosáhli všech zdravotních přínosů, které nabízí hořčík, je třeba ho přijímat v dostatečném množství. Vyskytuje se hlavně v listové zelenině jako je kapusta, salát, zelí či špenát. Dalším výborným způsobem, jak získat hořčík, je ponořit se do koupele s epsomskou solí (síranem hořečnatým). Hořčík z této soli se dokáže vstřebat do těla přes pokožku.

Závěr

Pokud náhodou na sobě zpozorujete některé z uvedených příznaků, pak byste měli najít způsob, jak daný problém vyřešit. Často úplně stačí, když zvýšíte příjem příslušného vitaminu nebo minerálu a brzy pocítíte zlepšení vašeho zdravotního stavu.


VELMI NÁS POTĚŠÍTE, KDYŽ NAŠI STRÁNKU PODPOŘÍTE A DÁTE NÁM LIKE.

 Zdroj: 5 Vitamins You Might Be Missing

KAM DÁL 

Recept ruské lidové medicíny: Na bolavé klouby zabírá už po prvním použití 

Věda potvrdila, že kurkuma je účinnější než 15 druhů léků 

Recept, po kterém bude Helikobakter ve vašem žaludku už jen historií 

6 druhů potravin, které dodají výživu pro kvalitnější vlasy a nehty

Mohlo by se vám líbit...

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!