Pokud vás bolí klouby, přestaňte jíst těchto 5 potravin

Pokud se při probuzení potýkáte s bolestí a ztuhlostí kloubů, měli byste okamžitě, namísto užívání léků a pouhého maskování příznaků něco udělat a zabránit dalším komplikacím.

V některých případech může být bolest kloubů normální, například po zranění. K tomu dochází v důsledku zvýšeného průtoku krve, snížené pohyblivosti a otoku. Bolest se může také objevit po cvičení.

Existuje však nevysvětlitelná chronická bolest v kloubech, ke které dochází kvůli zánětu v těle. Tato bolest je způsobena tím, co děláte tělu, takže byste tomu měli okamžitě zabránit a léčit se.

Existuje mnoho zánětlivých potravin, které mnozí z nás konzumují pravidelně, aniž by věděli, že si jejich konzumací mohou způsobit bolest a zánět.

Dnes vám představíme seznam 5 zánětlivých potravin, které byste měli okamžitě odstranit z vaší stravy!

1. Rafinované sacharidy a lepek

Rafinované sacharidy a mouky jsou pro naše zdraví nesmírně škodlivé díky tomu, že se v našem těle zpracovávají stejně jako cukr.

Ve skutečnosti nejsou složité sacharidy tak špatné, zatímco jednoduchým sacharidům je potřeba se vyhnout, protože společně s lepkem zvyšují hladiny AGE a vedou ke vzniku zánětu.

Ujistěte se, že se vyvarujete brambor, mouky, cukru a rýže a zaměřte se na složité sacharidy z ořechů, zeleniny, semen, fazolí a celých zrn.

2. Cukr

Cukr je známý jako extrémně návykový a škodlivý. Může způsobit obezitu, cukrovku, rakovinu a různé další nemoci typy bolestí.

Podle Národního ústavu pro zdraví, kdy se naše tělo snaží zpracovat cukry, zvyšují hladiny AGE a vedou ke vzniku zánětu a oxidativního stresu.

Takže je velmi důležité omezit příjem cukru a potravin, které ho obsahují, jako jsou sodovky, cukrovinky, sladkosti, ovocné šťávy, dresingy a zpracované potraviny. Zaměřte se na celá zrna a věnujte pozornost potravinám označeným “nízkotučný”.

3. Rostlinné oleje a trans-tuky

Rostlinné oleje jsou extrémně nezdravé, protože jsou příliš zpracovány a naplněny omega-6 polynenasycenými mastnými kyselinami, které mohou způsobit zánět. Trans-tuky na druhé straně moho způsobit onemocnění srdce.


Spotřeba rostlinných olejů může ve skutečnosti tvořit nezdravou rovnováhu omega 6 až omega 3 tuků, která by měla být konzumována v poměru 1: 1, což tomu tak ve většině západních diet není.

Takže se ujistěte, že se vyvarujete kukuřice, slunečnice, řepky, sóji a bavlníku. Vaše strava by měla obsahovat lněné semínko, ořechy, dýňová semena a avokádo.

Vždy si můžete zkusit tzv. pan sautéing (použití malého množství oleje na vysokém ohni na nelepivé pánvi) se zeleninovým vývarem. Podle různých odborníků jsou organické kokosové ořechy a olivový olej skvělé pro vaření. Jsou nefiltrované, přirozené a zcela bezpečné.

4. Noční sklizeň zeleniny

Přestože jsme neustále informováni, abychom do naší každodenní stravy zahrnuli více zeleniny, doporučuje se jedné skupině vyhnout.

Ve skutečnosti skupina zahrnující brambory, rajčata, papriky a lilky, způsobuje bolest v případě zvýšené citlivosti na kalcitriol a solanin. Obě látky se v nich nacházejí.

Takže je důležité zjistit, zda náhodou nejsou hlavní příčinou vašich problémů. Chcete-li to zjistit, je třeba je vyloučit ze stravy alespoň na dobu 3 týdnů.

Pokud vše zůstane stejné a bolest se objeví po jejich opětovné konzumaci, měli byste vědět, že vám opravdu způsobují problém. V některých případech může problém zmírnit jejich tepelná úprava.

5. Mléčné výrobky

Počet lidí, kteří vyčleňují mléčné výrobky ze stravy, neustále roste. Je to způsobeno nesnášenlivostí na laktózu nebo neschopností trávit cukry z mléka.

Dr. Amy Myers, autorka knihy Autoimunní řešení, tvrdí, že mléčné bílkoviny mohou mít negativní účinky, jako je zánět a narušení tělesné rovnováhy. Vždy můžete použít jiné než mléčné, rostlinné alternativy v podobě kravského, ovčího a kozího mléka.

Kromě toho si můžete zvolit mandle, konopí a kokosové mléko, které jsou zdravé a chutné. Je velmi důležité používat výrobky bez karagenanu, protože tato přísada může taktéž významně poškodit vaše zdraví.

Jakmile tyto potraviny vyloučíte z vaší stravy, zaznamenáte významná zlepšení. Nakonec snížíte bolest a zánět, eliminujete potřebu léků proti bolesti a zvýšíte své celkové zdraví!

Související 


Zdroj: If Your Joints Hurt, Stop Eating These 5 Foods

NEPŘEHLÉDNĚTE

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Spočítejte *

AlternativníMagazín.cz na Facebooku