Největší chyba, kterou ráno dělají lidé při pití vody s citronovou šťávou

Určitě jste už i vy slyšeli o mnoha zdravotních přínosech každodenního ranního pití vody s čerstvou citronovou šťávou.

Ve skutečnosti existuje řada variací tohoto receptu, ale ne každý z nich je stejně účinný. Nejprve si však připomeňme jeho hlavní výhody.

Přínosy ranního pití vody s citrónovou šťávou

Citronová šťáva je známá především tím, že podporuje tělesný metabolismus.


Výsledkem je rychlejší spalování tuků, předcházení přibírání na váze, rychlejší hubnutí a tvorba dostatku energie pro vaše každodenní aktivity.

Kromě toho citronová šťáva obsahuje množství vitamínů, minerálů a éterických olejů, které jsou dobrými stimulanty imunity.
Nejlepší je proto pít citrónovou vodu hned ráno po probuzení. Někteří lidé však upřednostňují její pití i postupně v průběhu dne.

Citrony jsou vskutku všestrannou potravinou, a proto byste se měli snažit konzumovat je více a častěji. Je dobré, pokud budete mít v chladničce síťku s několika citróny vždy po ruce.

Zde je pár zajímavých faktů o tomto ovoci:

  • Pohár (2 dl) čerstvé citronové šťávy obsahuje až 187 % doporučené denní dávky vitamínu C.
  • Citronová šťáva je velmi bohatá na draslík, hořčík a další esenciální minerály.

Chyba, kterou lidé nejčastěji dělají při pití citronové šťávy

To, co většina lidí obvykle dělá je, že si vezmou sklenici studené vody a do ní vytlačí citrónovou šťávu.

A v čem je problém? Problém spočívá v podstatě ve dvou věcech.

1. Teplota vody

První věcí je fakt, že studená voda má na tělo, a hlavně na trávení tlumící účinky.

loading…

To, co vy potřebujete ráno, je hlavně nastartovat metabolismus a trávení, což následně podpoří tvorbu tělesné energie a hubnutí.

No a studená voda tomuto cíli příliš neprospívá. Proto je lepší místo studené vody použít vodu o vlažné teplotě.

Tu získáte nejjednodušeji tak, že do sklenice se studenou vodou dolijete trochu vařící vody ohřáté v rychlovarné konvici.

2. Nevyužívání dužiny a kůry

Druhou věcí je skutečnost, že si do vody lidé vymačkají jen šťávu bez dužiny, přičemž právě v dužině se nachází mnoho prospěšných látek včetně vlákniny, kterou šťáva neobsahuje.

Ještě hodnotnější však bývá samotná citrónová kůra, která má několikanásobně vyšší obsah vitamínů a minerálů než šťáva.

Protože ale většina citronů je dnes postřikována, nebylo by vhodné konzumovat celou kůru.

Co však můžete udělat je, že si nastrouháte vnitřní část kůry a tu si přidáte do vaší ranní vody.

Tímto způsobem se množství a využitelnost vitamínů, minerálů a antioxidantů ve vaší ranní citrónové vodě dramaticky zvýší.

Čtěte: 


loading…

Zdroj: The Most Common Lemon Water Mistake People Do Every Morning. Do It Like This

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT

Napsat komentář

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!