Nejnovější hit na stres: Omalovánky pro dospělé. Jak vlastně fungují?

FacebookTwitterGoogle+Email

omalovanky-a-stres

V dnešní rychlé a stresující době lidé zjišťují, že stále potřebují nové a nové způsoby, jak snížit napětí a být schopni žít úspěšný život. Mnozí se při hledání těchto nových způsobů ztratí. Avšak nejnovější trend v metodách relaxace není vůbec těžké najít. Nachází se totiž přímo na policích knih vašich dětí.

Omalovánky pro dospělé se v současnosti prodávají v mnoha internetových obchodech. Dokonce 3 z 10 nejprodávanějších knih v současnosti jsou právě omalovánky.omalovanky2

Jak omalovánky uvolňují stres

Není žádným překvapením, že vymalovávání obrázků zmírňuje stres. Při něm je totiž mozek nucen se soustředit a vaše mysl se zklidňuje. Při této tiché činnosti, do které se člověk zahloubá pak snadno zapomenete, co se děje v okolním světě.

„Jde o aktivitu vyžadující koncentraci, při které se část mozku zodpovědná za odezvu na strach (amygdala) dostává do stavu klidu“, vysvětluje newyorský psycholog Dr. Ben Michaelis. „Časem tak dosáhnete skutečně uklidňujícího efekt“.


omalovanky 3

Michaelis však není prvním psychologem, který doporučuje omalovánky pro řešení mentálních strastí, které nás postihují.

Carl Jung, zakladatel analytické psychologie, již před více než 100 lety doporučoval svým pacientům, aby vymalovávali obrázky. Zjistil, že vymalovávání spletitých mandal pomáhalo jeho pacientům uklidnit mysl a upozornit.

„Při vymalovávání se aktivují rozdílné části našich dvou mozkových hemisfér“, uvedla psycholožka Gloria Martinezová pro portál Huffington Post.


Čtěte také: 3 snadné způsoby, jak uklidnit mysl ve stresových situacích


Dále pak dodává: „Akce zahrnuje jak logiku, pomocí které vybarvujeme předlohy, tak i kreativitu, při míchání a párování barev. Při těchto činnostech se v dané chvíli aktivuje oblast mozkové kůry, odpovědná za zrak a jemnou motoriku (koordinace nezbytná k provedení malých a přesných pohybů). Relaxace, která při tom vzniká, snižuje aktivitu amygdaly. Ta je základní částí mozku, zodpovědnou za kontrolu emocí, které jsou ovlivněny stresem.“

Cestování zpět v čase do našeho dětství

Kromě uvedených faktů, dává smysl také to, že když jsme něco dělali jako děti, tak stejná aktivita vykonávaná dnes může přepnout náš mozek zpět v čase. My se tak přeneseme do doby našeho dětství, kdy jsme byli vystaveni mnohem menšímu stresu.

„Doporučuji to jako relaxační techniku“, říká Antoni Martinez, další z řady psychologů, podporujících tento způsob zmírňování stresu. „Tuto techniku ​​můžeme využít ke vstupu do kreativnějšího a svobodnějšího stavu vědomí“, ujišťuje ve stejném článku jako Gloria Martinezová.

Ukázku knihy s omalovánkami pro dospělé, můžete shlédnout na následujícím videu:


KAŽDÝ DEN NOVÝ ČLÁNEK NA FACEBOOKU. NENECHTE SI HO UJÍT!

Zdroj: Adult Coloring Books Are The New Popular Stress reliever – Because They Really Work

KAM DÁL 

Budete překvapeni, co dokáže pravidelná masáž chodidel před spaním 

Jediné cvičení bez pohybu, které posílí každý sval a zbaví vás extra váhy 

Neuvěříte, jak je banán s tmavými těčkami prospěšný vašemu zdraví 

O tomto musíte vědět: Primární příčiny rakoviny prsu

Mohlo by se vám líbit...

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!