Nedostatek těchto 4 látek má špatný vliv na psychiku, spánek a odolnost proti bolestem

FacebookTwitterGoogle+Email

vitamin-dPokud mají lidé nějaké psychické problémy, problémy se spánkem či zvýšenou podrážděnost a navštíví lékaře, je vysoká šance, že jim předepíše nějaké léky na uklidnění.

Učiní tak i navzdory faktu, že léky ovlivňující psychiku a nervový systém mají často vážné vedlejší účinky, mohou být návykové a neřeší podstatu problému.

Lékaři se obvykle neobtěžují hledat příčiny potíží s nervovým systémem, ani se je nesnaží vyřešit.

Jejich spouštěčem může být celá paleta faktorů, počínaje chronickou únavou, hormonální nerovnováhou až po nedostatek některých vitamínů či minerálů.

No a právě nutriční nedostatečnosti se budeme věnovat v tomto článku. Jde o faktor, který se všech zmíněných i nejsnáze léčí – tělu stačí chybějící látky jednoduše dodat.

Pokud tedy netrpíte hormonálními potížemi, ani nejste dlouhodobě unavení či přepracování, s vysokou pravděpodobností bude stačit, pokud si doplníte následující látky.

Vitamin D

Nejdůležitějším vitaminem, který nejčastěji způsobuje u lidí problémy nervového charakteru, zvýšenou citlivost na bolest či jiné externí stimuly je vitamin D.

Technicky se jedná spíše o hormon než vitamin, protože úkolem vitaminu D je regulace ostatních hormonů v těle jako jsou testosteron, estrogen a progesteron.

Nízká hladinu testosteronu u mužů a progesteronu u žen jako výsledek nedostatku vitaminu D může vést k narušené psychice či dokonce k depresi.

Vitamin D také reguluje spánek, který rovněž ovlivňuje vyrovnanou psychiku.

Hlavním způsobem, jak získáme dostatek vitaminu D je ze slunečního světla, které stimuluje tělo k jeho tvorbě. Pokud dlouhodobě míváte málo přímého slunečního světla, může to vést k tzv. poruše sezónního chování.

Při podezření na nedostatek vitaminu D a nemožnosti alespoň 30 minut denně být na přímém slunci, zkuste jej doplňovat stravou (vajíčka, mořské ryby) nebo doplňky stravy. Pořiďte si formu vitaminu D3 (cholecalciferol). Můžete zakoupit například ZDE.

Zinek

Nízká hladinu zinku v krvi vede k depresím a oslabenému imunitnímu systému. Problémem dnes je, že zinek ve stravě často chybí.

Zinek pomáhá tělu modulovat reakce na stres. Bez něj se snadno stáváme přetížení a traumatizováni. Kvalitní zinek jako doplněk stravy můžete zakoupit například ZDE.

Hořčík

Hořčík je další látkou, jejíž nedostatek nepříznivě ovlivňuje nejen psychiku, ale i řadu dalších zdravotních problémů jako jsou osteoporóza či onemocnění srdce a cév.

Při řešení psychických problémů nebo zvýšené podrážděnosti se doporučuje kombinovat hořčík se zinkem a případně i železem.

Železo totiž podporuje tvorbu červených krvinek a tím i lepší okysličení mozku, čímž optimalizuje jeho funkce.

Tryptofan

Další velmi důležitou nutriční látkou pro zdravý nervový systém je aminokyselina tryptofan, případně její prekurzor 5HT (5-hydroxy-tryptofan).

Z obou uvedených látek mozek tvoří takzvaný hormon štěstí – serotonin. Jde o přirozený přenašeč nervových vzruchů.

Konzumací potravin s vyšším obsahem tryptofanu dokážete zvýšit produkci serotoninu v mozku, zlepšit si náladu, mít kvalitnější spánek a získat vyšší odolnost proti bolestem.

Tryptofan najdete hlavně v ořechách (nejvíce v kešu oříšcích), drůbeži, ovesných vločkách, fazolích, čočce a vajíčkách. A nebo také ve formě doplňku stravy. Můžete zakoupit ZDE.


VELMI NÁS POTĚŠÍTE, KDYŽ NAŠI STRÁNKU PODPOŘÍTE A DÁTE NÁM LIKE.

Zdroj: This Common Vitamin Deficiency Triggers Depression

KAM DÁL 

Mohlo by se vám líbit...

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!