Nechcete tuk na břiše a bocích? Tak nejezte těchto 8 potravin

FacebookTwitterGoogle+Email

tuk-na-bruchuBřišní tuk bývá spojen se zvýšeným rizikem vzniku různých zdravotních obtíží. Nejčastěji jde o cukrovku, srdeční onemocnění, vysoký krevní tlak, mozková příhoda a dokonce i některé typy rakoviny. Jíst zdravě však nestačí. Klíčem k plochému bříšku je kombinace zdravé výživy a fyzické aktivity.

Když už ale mluvíme o stravě a dobře víme, co bychom jíst měli, bude dobré znát i kategorie jídel, kterým bychom se měli raději vyhýbat.

Možná budete muset přinést pár obětí, které otřesou vašim každodenním jídelníčkem, ale objevíte přitom i zdravé alternativy.

To vás nejen povzbudí, ale přinese i další nevyčíslitelné přínosy. Kategorie, kterým se věnujeme v tomto článku, zahrnují 8 jídel, které jsou považovány za ty nejhorší pro nabírání břišního tuku.

Některé očividnější, jiné ani ne, ale všechny jsou stejnou hrozbou i pro zbytek těla.

1. Rafinované obiloviny

Obiloviny jsou výborná věc a popravdě i potravinová pyramida tvrdí, že by měly tvořit relativně velkou část naší stravy.

Dokáží snížit riziko srdečních chorob, podporují zdravé trávení a dokonce pomáhají při udržování váhy. Pokud však přijímáte špatný typ obilovin, můžete při snaze udržovat si váhu dosáhnout přesný opak.

Rafinované obiloviny, které najdete v bílém chlebu, bílé rýži a různých potravinách, jsou plné sacharidů. Podrobují se procesu rafinace, během kterého přicházejí o velkou část své nutriční hodnoty.

Vy, jako konzumenti, se pak cítíte méně plní. Přeorientování se na celozrnné potraviny vám zaručí delší pocit nasycení a dostanete se do stavu, kdy dochází ke snižování břišního tuku.

2. Slazené nápoje

Toto jsou ti tiší lotři zodpovědní na nečekaný nárůst tuku v našem těle. Lidé totiž ani nečekají, že tyto tekuté kalorie se promění na tuk. Jsou to právě tyto nápoje, které představují hlavní problém s nadváhou v Evropě a USA.

Harvardská škola veřejného zdraví ve své studii zjistila, že znepokojivé množství obézních lidí v Americe se doslova nalévalo slazenými nápoji typu limonády či džusy.

Jedna lahvička limonády obsahuje více než 200 kalorií, což se rovná jednomu cheeseburgeru z fastfoodu. Slazené nápoje zvyšují i riziko cukrovky a srdečních chorob, takže si raději svědomitě vždy přečtěte etikety na nápojích, které si kupujete.

3. Hydrogenovaný rostlinný olej

Stejně jako obilniny i oleje představují tuky, které jsou pro naše zdraví prospěšné, ale pouze tehdy, pokud konzumujete ten správný druh. Hydrogenovaný rostlinný olej, čili margarín, je plný trans tuku (nebo i transmastné kyseliny) – jediného typu tuků, které nemají absolutně žádnou nutriční hodnotu pro naše tělo.

Obalují potraviny kaloriemi, které náš žaludek neumí spálit a navíc zvyšují hladinu cholesterolu. Olivový olej a také i ostatní zdroje zdravých tuků jsou pro vaše zdraví dobré tehdy, pokud jejich konzumujete ve správné míře. Pokud berete hubnutí a zbavování se břišního tuku opravdu vážně, měli byste trans tuky zcela vyloučit.


Další čtení: Přečtěte si více o tom, jaké přínosy s sebou přinášejí zdravé tuky, například kokosový olej.


4. Tučné živočišné produkty

Jak již bylo zmíněno, zdravé tuky, které získáváme z prospěšných olejů, ořechů a ryb, jsou pro naše zdraví velmi prospěšné. Na straně druhé jsou trans tuky, kterým bychom se naopak měli vyhýbat.

Kromě těchto jsou však i další typy tuků, kterým je třeba raději vyvarovat. I přesto, že saturované tuky z masa a mléčných produktů mají vyšší nutriční hodnotu než trans tuky, tak i ty dokáží výrazně přispět k množství tělesného tuku.

Nejběžnějším zdrojem těchto tuků jsou kusy tučného masa, máslo, smetana a plnotučné mléko. Zatímco saturované tuky jsou bez pochyb součástí vyvážené stravy (bez ohledu na to, co se vám snaží různí výživoví odborníci „namluvit“), stačí nám velmi malé množství na to, aby naše tělo dostalo, co potřebuje.

Proto není nutné úplně je vyřadit ze stravování, ale určitě by měl být příjem těchto tuků omezený.


Podobný článek: Jen jedna klenice tohoto nápoje před spaním spálí tuk na břiše jako divá


5. Smažená jídla

Jsou základem městských trhů i řetězců s rychlým občerstvením. No jistě už dobře víte, že smažená jídla, i když jsou chutná, si vybírají svou daň.

Zatímco si vaše chuťové pohárky užívají výbornou chuť, zbytek těla nabírá na tucích, zvyšuje se riziko obezity, mozkové příhody, ba dokonce i rakoviny.

Nutriční hodnota ve fritéze vymáčených jídel je velmi nízká. Množství vitaminů je v nich minimální a mikronutrienty jsou nestabilní.

Překonání touhy po smažených koblihách a jejich náhrada něčím zdravějším by mohly být prvním velkým krokem za plochým bříškem.

6. Alkohol

Pravděpodobně jedna z nejméně očekávaných potravin na našem seznamu je alkohol. Konzumace nadměrného množství alkoholu nutí naši játra pracovat naplno.

Během neustálé snahy filtrovat všechny škodlivé látky může zapomínat na spalování tuků. Největší zlo zde vzniká právě ve spojitosti s již výše zmíněnými slazenými nápoji.

Už i jediný drink obsahuje velké množství kalorií, často cukrů, které se rychle přeměňují na tuk. Stejně často se popíjení alkoholických nápojů spojuje s ne zrovna nejzdravějšími jídly.

Deset piv, které vedou ke koupi pizzy uprostřed noci, určitě není to pravé pro ploché břicho.

7. Těsto

Pečené dobroty, tak velký narozeninový dort nebo vánoční koláčky, dodávají speciálním příležitostem ten správný punc.

Avšak co se týče výživové hodnoty, jen těžko je lze považovat za správnou volbu. Jsou fajn jako drobné příležitostné potěšení, ale vysoký obsah cukru a tuku, spolu s nedostatkem proteinu, z nich dělá pro naše tělo velkou tukovou bombu.

Dokonce i tyčinky, které se pyšní „zdravým vzhledem“ jsou plné cukru. Vždy si přečtěte etiketu před tím, než se rozhodnete něco sníst.

Také se snažte hledat zdravější možnosti, kterými nahradit koláče a sušenky. Například, nic nepřekoná takový řecký salát. Chvíli sice trvá ocenit jeho chuť nad chutí koláčů, ale pokud jednou si již jednou zvyknete, více na ni dopustit nedáte.

8. Potraviny s vysokým obsahem soli

Slané výrobky jsou pravděpodobně jedním z nejhorších přispěvatelů k nadbytečnému tuku, protože se nedají měřit v kaloriích.

Sodík převládá v mnoha oblíbených polotovarech, protože zlepšuje chuť a prodlužuje životnost potraviny. Zároveň však také přispívá k zakulacení vašeho bříška.

Jelikož způsobuje zadržování vody, přehnaná konzumace může vést k nafukování a také může způsobit nebezpečné výkyvy krevního tlaku.

Příště si v supermarketu lépe prohlédněte jednotlivé potraviny a možná budete překvapeni, kolik soli se v některých z nich nachází.

Závěr

Nejlepším způsobem, jak bojovat proti břišnímu tuku, je vyhnout se jeho vzniku. Jediný ověřený způsob jak toho dosáhnout je, že budete dbát na správnou stravu.

Nesmíte také zapomínat na fyzickou aktivitu a vyhýbání se těm potravinám, které snahu o ploché břicho sabotují.

Různé moderní způsoby stravování často zahrnují potraviny, které podporují tvorbu tukových zásob. Ve vás to pak zanechává touhu je všechny spálit.

Není vůbec těžké najít vhodné a zdravé alternativy dopomáhající získat ploché bříško, o které se tak dlouho snažíte.


Zdroj: 8 Foods to Avoid to Keep Belly Fat Away

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT

Mohlo by se vám líbit...

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!