Každý, kdo má vysoký krevní tlak, by měl zkusit toto 15 minutové ruční cvičení

Věděli jste, že každý třetí člověk má vysoký krevní tlak? Z nich asi 80 % o tom ví. Avšak jen polovina ho i má pod kontrolou.

Během prvních 60 let života je vysoký krevní tlak typický spíše pro muže. Avšak po 60-ce prudce stoupá i u žen.

Proč je třeba mít krevní tlak pod kontrolou

Krevní tlak obvykle nemá žádné výrazné negativní příznaky. Přesto je nesmírně důležité ho držet pod kontrolou.

Totiž, až 69 % lidí s prvním infarktem, 77 % s první mozkovou mrtvicí a 74 % se selhávajícím srdcem mají současně i vysoký krevní tlak.


Proto, pokud držíte svůj krevní tlak pod kontrolou, zároveň tím automaticky snižujete své šance na jiná onemocnění oběhového systému a to minimálně o 70 %. No a toto číslo už stojí za pozornost.

Jak ale účinně držet tlak pod kontrolou, když všechna ta doporučení o zdravém stravování se zdají nejednou tak složitá?

Určitě jste už o nich slyšeli:

  • snižte příjem soli
  • omezte kofein (káva, kolové nápoje)
  • konzumujte zdravé tuky

Pro člověka zaneprázdněného prací, školou či rodinou, který se tomu nevěnuje pravidelně, to může být poměrně obtížné. Pravdou však je, že jde o účinná doporučení, které do jisté míry dokáží účinně kontrolovat krevní tlak.

Jak minimalizovat rizika klasických léků

Co však dělat tehdy, pokud to pomocí obecných doporučení ohledně stravování nedokážete? Co pak?


Naštěstí existují i ​​další přírodní způsoby kontroly krevního tlaku, které jsou mnohem jednodušší na realizaci.

Problém je, že většina lékařů o nich neví nebo se ani nesnaží vědět, protože mnohem jednodušší a pro ně výnosnější, je předepsat léky. Ty však kvůli jejich vedlejším účinkům mohou v dlouhodobém horizontu člověku nadělat více škody než užitku.

Pokud vám lékař současně předepíše i léky na cholesterol, jako jsou statiny, situace se tím ještě zhorší.

Statiny jsou nebezpečné léky, které je nejlepší neužívat. Pokud to však nejde, alespoň začněte vedle nich brát doplňky s koenzymem Q10, které alespoň částečně kompenzují jejich negativní účinky.

Dobrým pravidlem je na 1 mg statinů denní dávky užívat 10 mg koenzymu Q10, protože statiny narušují přirozenou tělesnou tvorbu této důležité látky.

Zajistíte si tak udržování vašeho kardiovaskulárního systému v dobré kondici a zároveň vám to sníží krevní tlak.

Ruční cvik na snížení krevního tlaku

Jedna nová studie provedená univerzitou v McMaster ukazuje lidem s vysokým krevním tlakem, jak ho mohou snížit bez užívání léků, držení diety či provádění nějakého těžkého kardio cvičení.

Tento cvik zahrnuje jednoduché mačkání gumového kroužku.

Účastníci studie mačkali takový kroužek během 2 minut přibližně 30% tlakem z jejich maximální síly. Pak měli 4 minutovou přestávku a cvičení zopakovali opět po dobu dalších 2 minut.
Uvedené cvičení prováděli každý druhý den. Výsledkem bylo, že jejich systolický krevní tlak poklesl.

Takové gumové kroužky najdete v téměř každém sportovním obchodě. Pořiďte si však takový, který dokážete zmáčknout s lehkostí, abyste vydrželi cvičit zmíněno 2 minuty v kuse.

Jak přesně dělat cvičení s gumovým kroužkem

Postupujte následovně:

1. Vezměte kroužek do pravé ruky a stiskněte ho. Držte ho stlačený po dobu přibližně 5 sekund, pak ruku uvolněte. Opakujte to po dobu 2 minut.

2. Přendejte kroužek do levé ruky a opakujte cvik stejným způsobem jako je uvedeno v bodě 1.

3. Opět dejte kroužek do pravé ruky a takto střídavě dokončete po 4 série na každou ruku. Celkově vám to zabere přibližně 16 minut.

Postupně, jak se vám budou ruce posilovat a cvičení se stane lehčím, snažte se kroužek držet stlačený o několik sekund déle.


Zdroj: Anybody with high blood pressure needs to try this 15-minute hand exercise

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Spočítejte *

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!