Jamie Oliver vybral 14 potravin, kterými si zajistíte dlouhý a zdravý život

jamie oliverJamie Oliver je světoznámý kuchař, který se proslavil především díky televizní obrazovce. Jelikož velmi rád cestuje, v jeho kuchyni můžete ochutnat speciality z různých koutů světa.

Spolu se sbíráním tradičních receptů se Jamie snažil ještě pochytit a zaznamenat potraviny, které vám zaručí zdravý a dlouhý život.

Jamie Oliver navštívil mnoho zemí po celém světě, například Costa Ricu, Japonsko nebo Řecko a sestavil seznam, který obsahuje 14 potraviny, které jsou ale snadno dostupné v každém obchodě.

„Nemluvíme zde třeba o bobulích goji. Potřebujeme nalézt jednoduché přísady, ze kterých vykouzlíme jednoduché pokrmy“

řekl britský kuchař.

Doporučuje také, abyste svůj jídelníček nestavěli na masu a velmi ho omezili nebo úplně vyřadili, pili hodně vody a hlavně nevynechávali snídaně. „Když jsem cestoval po světě, setkal jsem se s mnoha lidmi, kteří za sebou už mají dlouhý a produktivní život. A po ránu si vždy dopřávali bohaté snídaně.“

Asi už hoříte zvědavostí, které potraviny Jamie Oliver vybral do svého seznamu. Tady jsou:

1/ Vejce jako zdroj bílkovin, vitamínu D, A, B2 a B12, kyseliny listové a jódu.

2/ Kozí mléko, které je plné vápníku, bílkovin a vitamínů.

3/ Ryby, tělu prospěšné díky vysokému obsahu omega 3 mastných kyselin.

4/ Batáty, neboli sladké brambory, obsahuje vitamíny A, B5 a B6.

5/ Bylinky a zelenina jsou bohaté na hořčík a kyselinu listovou.

6/ Tofu, výrobek ze sóji, vám dodá základní aminokyseliny, železo a vápník.banner square

7/ Vlašskými ořechy doplňte měď, kyselinu listovou a hořčík.

8/ Černé fazole obsahují vysoký obsah vlákniny, železa, kyseliny listové a hořčíku.

9/ Čerstvé ovoce je známé pro své bohaté vitamíny.

10/ Řasy jsou zdrojem železa a vitamínu B12.

11/ Divoká rýže, oproti klasické rýží, je bohatá na vlákninu, hořčík a fosfor.

12/ Česnekem doplníte vitamín C a B6, mangan, selen a plno dalších antioxidantů.

13/ Krevety, které jsou plné hořčíku, zinku, selenu a vitamínů.

14/ Pálivá paprika, se svým vysokým obsahem vitamínu A a C a anitioxidantů.

Sami můžete vidět, že potraviny, které Jamie Oliver vybral, jsou snadno dostupné a téměř každý kuchař z nich dokáže připravit plno chutných pokrmů. A kterými potravinami si prodloužíte život vy?

Související


Zdroj: Jamie Oliver reveals the 14 superfoods that will help you live to 100

NEPŘEHLÉDNĚTE

loading…

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Spočítejte *

AlternativníMagazín.cz na Facebooku