Jak zabránit křečím v dolních končetinách a jak je už nikdy nedostat

FacebookTwitterGoogle+Email

krece-v-nohouKřeče dolních končetin jsou zcela běžným stavem, kdy se vám dostane náhlé a silné bolesti svalů na nohou. Jak se křečí ale zbavit?

Co křeče vůbec způsobují? Jedná se o projev mnoha vnitřních faktorů – může jít o dehydrataci, podvýživu, ale také o projev vážného zdravotního stavu, např. infekce ledvin.

Osoby, které pravidelně cvičí, jsou více náchylné na svalové křeče kvůli dehydrataci. Odborníci tedy doporučují dostatek teplé vody, protože její teplota je podobna té u krve a dehydratované svaly ji tak snadněji absorbují ve srovnání s chladnou vodou.

Jak zabránit křečím v nohou

Jak zabránit nepříjemným, mnohdy bolestivým křečím? Hořčík je nezbytným minerálem, určeným pro správnou funkci svalů. Lze jím tak předcházet svalovým křečím. rychle se totiž metabolizuje.

Doporučená denní dávka je asi 250 až 300 miligramů denně. Hořčík najdete také v čočce, špenátu, oříšcích, melase, bramborách, rybách, dýňových semínkách, tmavé čokoládě apod.

A nebo taky

Draslík je další pomocný minerál, který nás zbavuje křečí. V kombinaci se sodíkem se postará o rovnováhu v našem těle. Právě křeče v dolních končetinách jsou způsobeny nedostatkem draslíku nebo vysokou úrovní sodíku.


Zdroj: HOW TO PREVENT LEG CRAMPS, AND HOW TO NEVER GET LEG CRAMPS AGAIN

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT

Mohlo by se vám líbit...

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!