Jak uvařit rýži s kokosovým olejem, spálit tak víc tuku a sníst o polovinu méně kalorií

FacebookTwitterGoogle+Email

rice s kokosovym olejemStará poučka, že při hubnutí je rozhodující, aby energetický výdej odpovídal energetickému příjmu, je asi příliš zjednodušujícím vyjádřením složitějšího problému, nicméně holá fakta poukazují na skutečnost, že v západním světě jíme přespříliš.

Například podle údajů Amerického ministerstva zemědělství sní průměrný Američan každý den o 500 kalorií více, než potřebuje, přičemž někteří odborníci jsou toho názoru, že Američané jedí až o 100 % více potravin, než je jejich skutečná potřeba. To je o 20 % víc než v roce 1970, což odpovídá jednomu steakovému sendviči denně navíc. Žádný div, že máme problémy s nadváhou!

Na konferenci Americké chemické společnosti (American Chemical Society), která je největším společenstvím vědců na světě, představil Sudhair James z univerzity College of Chemical Sciences na Srí Lancenový způsob vaření rýže, který snižuje absorpci kalorií o 50 až 60 %. Přišel na způsob, jak rýži přeměnit na rezistentní (nestravitelný) škrob, a zabránit tak vstřebávání rýžového škrobu nebo cukru do krevního oběhu.

Většina škrobů, včetně škrobu rýžového, je velmi lehce stravitelných a velmi rychle se mění na glukózu (cukr) v krvi. Zatímco převážná část škrobů se ukládá v játrech a svalech jako glykogen, přebytečná glukóza se ukládá jako tuk a stává se hlavním faktorem způsobujícím obezitu a řadu dalších zdravotních potíží.

Rezistentní škrob prochází tenkým střevem, aniž by byl stráven, a stává se potravou pro prospěšné mikroby v tlustém střevě, přičemž snižuje riziko nadměrného zvýšení hladiny glukózy v krvi a příznivě působí na buňky tlustého střeva. Rezistentní škrob také napomáhá zdravému odbourávání tuku a jeho přirozenému spalování!

Postup

Zvýšení obsahu rezistentního škrobu v bílé rýži – postup je nesmírně jednoduchý:

  • Do vařící vody přidejte 1 čajovou lžičku kokosového oleje.
  • Až se olej rozpustí, vysypte do vody půl hrnka rýže a zamíchejte.
  • Duste po 40 minut, nebo dokud nebude rýže uvařená doměkka. Vědci doporučují místo toho rýži vařit, a to po dobu 20–25 minut.
  • Rýži před konzumací uložte na 12 hodin do lednice. (Ano, prakticky vzato se jedná o zbytky, pokud ale máte problémy s krevním cukrem nebo s hmotností, může vám tato strategie být velmi prospěšná.)

Tento postup zvyšuje obsah rezistentních škrobů 10krát oproti tradiční neobohacené rýži.

Jak to funguje

Kokosový olej, jak tvrdí James, při vaření proniká do škrobových zrn, čímž se cukr stává rezistentním vůči trávicím enzymům, které nejsou schopny ho rozložit a strávit. Během 12 hodin, kdy je rýže uložena v chladu, se škrob (amylosa) naváže na molekuly na povrchu rýže, a tak se z rýžového cukru stává rezistentní škrob. Opětovné ohřátí rýže nemá na obsah rezistentního škrobu vliv.

VELMI NÁS POTĚŠÍTE, KDYŽ NAŠI STRÁNKU PODPOŘÍTE A DÁTE NÁM LIKE.

Zdroj: HOW TO COOK RICE WITH COCONUT OIL TO BURN MORE FATS AND ABSORB HALF THE CALORIES

KAM DÁL

Mohlo by se vám líbit...

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!