Dostatek hořčíku je klíčem k pevnému zdraví

FacebookTwitterGoogle+Email

orechyHořčík je často přehlíženou živinou a přitom funguje jako prevence proti astmatu, diabetu, onemocnění srdce, nespavosti, migréně, osteoporóze a proti mnoha dalším onemocněním. Hořčík hraje klíčovou roli ve více než 325 enzymatických reakcí v těle.

Hořčík

Hořčík, neboli magnesium, je měkký stříbrolesklý kov, který je v těle nepostradatelný. Abyste do těla hořčík dostali přirozenou cestou, měli byste konzumovat především celozrnné výrobky, luštěniny, ovoce, mandle, ořechy, tmavě zelenou zeleninu, semínka a minerální vodu.

Alarmující je, pokud se cítíte unaveně, bez nálady a často vás trápí křeče. To vše poukazuje na nedostatek hořčíku v těle.

Mám nedostatek hořčíku v těle

Jedním z příznaků nedostatku hořčíku v těle bývá únava, podrážděnost, náladovost a nespavost. Hořčík můžete doplnit, pokud si pohlídáte svůj jídelníček nebo zvolíte doplňky stravy.


Související: Časné příznaky, že úroveň hořčíku ve vašem těle je nebezpečně nízko 


Funkce hořčíku v těle

Hořčík přináší uvolněnost tkání, orgánů a pomáhá při bolestivém svalovém napětí. Má protikřečové účinky a je důležitý pro normální činnost nervů a svalů.

Napomáhá transportu cukrů do buněk a tím se podílí na produkci energie, zlepšuje využití kyslíku v buňkách, posiluje trávení a ochraňuje před škodlivostí nadbytečného vápníku.

S nedostatkem hořčíku

Nedostatek hořčíku vede až k onemocnění srdeční chorobou, mohou nastat záchvaty paniky a úzkosti, deprese, vznik krevních sraženin, zánět močového měchýře, hypoglykemie, hypertenze, nespavost či migréna.

Kdo je nepřítelem hořčíku?

Především intenzivní zemědělství, které vyčerpává zásoby hořčíku v půdě, tedy chemická hnojiva. Nepřiměřená spotřeba živočišných bílkovin a tuků zvyšuje potřebu hořčíku a zhoršuje jeho vstřebávání, také chemické přísady obsažené v jídle a samozřejmě alkohol.

I při zvýšené konzumaci sladkostí a výrobků z bílé mouky potřebujeme následně větší množství hořčíku v těle.


VELMI NÁS POTĚŠÍTE, KDYŽ NAŠI STRÁNKU PODPOŘÍTE A DÁTE NÁM LIKE.

Zdroj: Magnesium—The Missing Link to Better Health

KAM DÁL

Mohlo by se vám líbit...

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!