Chcete-li, aby se vám nezhoršovaly bolesti kloubů, vyhněte se těmto 10 potravinám

Bolesti kloubů dokáží negativně ovlivnit provádění i běžných denních aktivit. Mnozí lidé bez ohledu na věk či pohlaví denně trpí záněty, otoky a jiným nepohodlím v těchto částech těla.

Bolesti se mohou lišit od mírných až skličující a také od akutních po chronické.

Příčiny bolesti kloubů

Hlavními příčinami problémů s klouby bývají onemocnění  jako dna a artritida, ale mohou být způsobeny i úrazy, leukémií, vykloubením, fibromyalgií, ztuhlými svaly nebo lupusu.

V případě existujícího onemocnění je bolest konzumací určitých potravin ještě více vyhrocená, jinými zase vyvážena.

Na naší stránce jsme již několikrát psali o těch potravinách, které bolesti kloubů potlačují. No a dnes si povíme blíže o těch druhých.

Následujících 10 potravin může přispívat ke zhoršování bolestí kloubů:

1. Cukr a umělá sladidla

Nadměrný příjem cukru vede k zánětům. Je tomu tak proto, že aktivuje cytokiny, které spouštějí záněty. Cukr navíc způsobuje váhové přibírání a následně vyšší zatížení kloubů.

Vyhýbejte se hlavně slazeným nápojům, včetně těch, které obsahují umělá sladidla.

Studie Amerického žurnálu klinické výživy z roku 2014 zjistila, že uvedené potraviny přispívají k rozvoji artritidy hlavně u žen.

2. Červené a zpracované maso

Červené masa, jako jsou hovězí nebo vepřové, mají vysoký podíl purinů a nitrátů, které zhoršují bolesti a záněty. Navíc v nich najdeme i toxiny jako glykáty a Ages.

Podle studie z roku 2014 provedené Národní akademií věd v USA, červené maso přispívá k rozvoji rakoviny a zhoršování zánětů.

3. Vajíčka

Vajíčka jako taková jsou zdravá potravina, avšak jejich zvýšený příjem při stávajících bolestech kloubů způsobuje problémy, zejména záněty a otoky.

Hlavně žloutek zhoršuje záněty, protože obsahuje kyselinu arachidonovou, která produkuje prostaglandiny (látky způsobující záněty).

4. Alkohol

Nadměrný příjem alkoholických nápojů má také negativní vliv na onemocnění kloubů.

Uvedené nápoje obsahují puriny. Ty se v těle přetvářejí na kyselinu močovou, která je hlavním faktorem zánětů a bolestí kloubů při onemocnění zvaném dna.

Navíc, alkohol může obsahovat lepek způsobující křehkost kloubů.

5. Mléčné výrobky

Mléko také zhoršuje bolest, protože obsahuje mléčnou alergenní bílkovinu kasein. Podle Sdružení lékařů pro zodpovědnou medicínu, dráždí kasein tkáně v okolí kloubů.

Namísto kravského mléka konzumujte raději mandlové nebo rýžové rostlinné mléko.

6. Obiloviny a zpracována mouka

Tyto potraviny mají vysoký glykemický index, což stimuluje AEGs a podporuje zánětlivé procesy.

Bylo prokázáno, že denní konzumace pšenice a cereálií přispívá k rozvoji chronického autoimunitního onemocnění a zvyšuje riziko problémů se srdcem, cukrovkou či dokonce rakoviny.

V případě onemocnění kloubů zvažte nahrazením pšeničné mouky moukou kokosovou, mandlovou, špaldovou či rýžovou.

7. Glutamát sodný (MSG)

Glutamát sodný je přídatná látka zvýrazňující chuť jídla. Přidává se proto hlavně do zpracovaných potravin.

V případě artritidy však má na ni velmi nepříznivý vliv. Proto pro jistotu studujte složení potravin a vyhněte se všem, které glutamát sodný obsahují. Psali jsme podrobně ZDE.

8. Syrovátkové bílkoviny

Záněty kloubů zhoršují i ​​syrovátkové bílkoviny, které podporují tvorbu kyseliny močové a její následnou krystalizaci v kloubech.

Výsledkem bývá nemoc dna a zhoršené bolesti, otoky a poškození kloubů.


Čtěte také: Jsem šťastný, že jsem se ho naučil: Tento trik vám pomůže se ztuhlým krkem 

9. Kukuřičný olej

Kukuřičný olej má vysoký obsah omega-6 mastných kyselin, které jsou pro vaše zdraví nebezpečné.

Studie publikovaná v Americkém žurnálu výživy a metabolismu potvrdila, že tento druh olejů vede k častým zánětům.

Platí to rovněž o sóji, arašídech a salátové dresinky. Snažte se konzumovat oleje s vyšším obsahem omega-3 kyselin jako jsou olivový, lněný nebo konopný.

10. Rafinovaná sůl

Rafinovaná sůl často obsahuje přísady a chemikálie, které narušují rovnováhu tekutin v těle a ztrátu vápníku, což pak vede k slabším kostem a kloubům.

Vyhýbejte se proto zpracované soli a potravinám rychlého občerstvení, které jí mají velké množství. Namísto rafinované soli upřednostněte mořskou nebo himalájskou sůl.


Zdroj: Avoid These 10 Foods To Avoid Worse Joint Pain

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Spočítejte *

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!