Aby česnek neztratil své antibiotické účinky, nedělejte těchto 5 chyb

FacebookTwitterGoogle+Email

cesnakMnozí z vás jistě nemáte česnek příliš v oblibě kvůli jeho nepříjemnému zápachu a chuti, kterou v ústech zanechává. Možná občas při jeho konzumaci uroníte i pár slziček.

Pokud však vezmete v úvahu jeho zdravotní přínosy, pak trochu zápachu vám snad až natolik vadit nebude. Musíte se ale ujistit, že česnek používáte správné. V opačném případě nevyužijete některé z jeho nejvýznamnějších léčebných účinků.

1/ Konzumování česneku v tabletách

Česnekové pilulky se jeví jako dobré řešení na nepříjemný pach a chuť, ale není to velmi efektivní způsob jak česnek užívat. Čerstvý česnek je nejlepší volbou pro plné získání celé léčivé síly tohoto daru přírody.

Tabletky sice také nějaký účinek poskytují, ale je mnohem menší než u surového česneku. Vždy, když máte problémy s jeho chutí, zkuste se více zamyslet nad jeho efektem pro zdraví a váš odpor překonat.

2/ Vařený česnek

Vařený česnek je nejčastější formou, v jaké ho lidé konzumují, protože jídlům dodává dobrou příchuť. Bohužel vaření znehodnocuje alicin, jednu z nejdůležitějších látek v česneku.

Jediným způsobem, jak aktivovat alicin a využít maximum jeho potenciálu, je česnek rozmačkat a sníst ho čerstvý.

3/ Ničení špatných i dobrých bakterií

Česnek je silné antibiotikum, což znamená, že při konzumaci velkého množství může mít negativní efekt na vaši střevní mikroflóru a nakonec zabít i užitečné bakterie. Nejlepším způsobem, jak tomu předejít, je zkombinování česneku s probiotiky.

Dobrými možnostmi pro vzájemnou kombinaci jsou kombucha nebo miso, protože obsahují velké množství probiotických bakterií.


Čtěte také: Ničitel patogenů: Polévka 100 krát silnější než antibiotika


4/ Starý česnek

Starý česnek není tak silný jako čerstvý. Způsob, jak rozeznáte starý česnek od čerstvého, je poměrně jednoduchý. Čerstvý zelený stonek ve středu trsu (jako na úvodním obrázku) je nejlepší zárukou toho, že česnek, který držíte v ruce, je opravdu čerstvý.

Pamatujte také na to, že je lepší konzumovat česnek z biologického zemědělství.

5/ Malé množství česneku

Potřebujete více než jen jeden drobný stroužek na to, abyste využili plnou léčebnou sílu česneku. Česnek je potentní posilovač imunity, jen když je konzumován ve větším množství.

Podle expertů 2 až 3 středně velké stroužky za den jsou dostačující. Někteří lidé potvrdili, že uvedený objem česneku jim pomohl zvládnout v krátkém čase i agresivní formy infekce.

Pár extra tipů

Jak jsme již zmínili, čerstvý a syrový česnek je nejlepší pro využití jeho léčebných přínosů.

Pokud vám však syrový česnek opravdu hrozně vadí, zkuste ho rozmačkat a nechat odstát 10 až 15 minut (během nich uvolněný enzym vytváří alicin). Poté přidejte jablečnou nebo jinou omáčku pro lepší chuť. Smíchat ho můžete i s medem. To je například moje nejoblíbenější forma konzumace česneku.


VELMI NÁS POTĚŠÍTE, KDYŽ NAŠI STRÁNKU PODPOŘÍTE A DÁTE NÁM LIKE.

Zdroj: 5 Most Common Mistakes When Using Garlic as an Antibiotic

Podobné články 

Mohlo by se vám líbit...

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!