8 chyb, které byste neměli dělat před spaním

FacebookTwitterGoogle+Email

SpánekPro udržení si zdraví a silného imunitního systému je spánek jedním ze základních a nejdůležitějších pilířů. Přínos nočního spánku pro zdraví a výkonnost je neoddiskutovatelná. Avšak usnout není pro mnohé z nás až tak jednoduchá záležitost, jak by se mohlo zdát.

Často se dočtete mnoho rad o tom, co byste měli dělat, avšak již ne tak často o tom, co byste naopak dělat neměli. Dnes vám prozradíme 8 zlozvyků, kterým byste se měli raději vyhýbat.

1) Cvičení

Ne, nemusíte hned vyhazovat svou podložku pro cvičení jógy, či běžecké boty. Cvičení je důležitá činnost pro vaše zdraví a může přispět k lepšímu spánku. Avšak cvičení méně než 3 hodiny před spánkem vám zvýší tělesnou teplotu, což pak dělá usnutí výrazně těžším. Cvičení si proto raději odložte na dřívější denní hodiny.

Athletic trainer shows examples of exercises in the gym

2) Sledování televize nebo surfování na internetu

Studie ukázaly, že dívání se obrazovku před spaním snižuje šance pro upadnutí do spánku.

Příčina? Jasné světlo z obrazovek totiž potlačuje tvorbu melatoninu – spánkového hormonu. Proto zavřete svůj notebook a vypněte televizor zhruba hodinu před spaním.

sledovani TV

3) Horká sprcha

Podobně jako cvičení, horké sprchy a lázně jsou zdraví prospěšné. Problémem však je, pokud je máte krátkou dobu před spaním. Být přehřátý nebo zpocený komplikuje schopnost těla usnout. Proto jej nechejte dostatečně vychladnout.

horka sprcha

4) Pití příliš mnoho tekutin

Kofein a samozřejmě alkohol (i když někteří nyní budou namítat) dělá dobrý spánek složitějším. Po pravdě, každý druh tekutin, včetně vody, vypitý během hodiny povede před spaním nevyhnutelně k návštěvám toalety. Tím se naruší celistvost spánku.


Čtěte také: 5 rostlin pro vaši ložnici, které vám pomohou lépe spát


Samozřejmě, do postele byste neměli jít žízniví. Pak byste se v noci také vzbudili a šli se napít vody. Což by také narušilo celistvost spánku. Klíčem je tedy nalezení té (pro vás) správné rovnováhy. A nezapomeňte se napít ráno. Článek na toto téma, naleznete zde.

hadka

5) Práce

Bez ohledu na to, zda jde o práci nebo zadání ze školy, určitě to může počkat do rána. Práce stimuluje váš mozek a může vyprodukovat nežádoucí stres. A to je přesný opak toho, co chcete pociťovat před upadnutím do spánku!

prace v noci

6) Čtení poutavých příběhů

Mnozí z nás to již učinili: čtete zajímavou novelu a říkáte si „ještě jednu stranu“. No najednou jsou dvě hodiny v noci a vy už máte za čtyři hodiny vstávat. Ano, čtení zajímavé knihy nebo časopisu před spaním dělá usnutí složitým. Snad by zde bylo jedno řešení – najděte si na čtení něco strašně nudného.

Woman reading in bed

7) Mazlení se se svými domácími mazlíčky

Jako dítě jsem vždycky chtěl mít u sebe v posteli svého oblíbeného pejska. Pak však přijde realita, kolik místa umí zabrat 3 kilová příšerka a jak nevrlá umí být pokud ji náhodou ve spánku vyrušíte. Výsledkem je, že spaní s domácím mazlíčkem dokáže váš spánek významně narušit.

pes v posteli

8) Vedení vážných diskusí

Asi už jste slyšeli o tom, že byste neměli jít do postele naštvaní. Zdá se, že to opravdu platí. Výzkum ukázal, že spaní ihned po hádce nebo traumatickém zážitku zachová tyto emoce až do ranního probuzení. Kromě toho lidské tělo je naprogramováno tak, že neusne v nebezpečných situacích. Je to jistý obranný mechanismus. Proto po takovém zážitku budete mít i mnohem větší problém usnout. V danou chvíli je lepší problémy buď neotvírat, nebo je vyřešit ještě před odebráním se do postele.

hadka

Tak krásnou dobrou noc každý den.


VELMI NÁS POTĚŠÍTE, KDYŽ NAŠI STRÁNKU PODPOŘÍTE A DÁTE NÁM LIKE.

Zdroj: 8 Things You Shouldn’t Do Before Bed

KAM DÁL 

Dr. Lissa Rankin: Kritická věc, kterou lékař potřebuje vědět a pravděpodobně tomu tak není 

Terapie chladu a tepla: Kdy kterou použít a jaké zásady přitom dodržet 

Tento domácí sirup spálí až 1 cm břišního tuku za den  

Trápí vás žlučníkové kameny? Tento nápoj vám je pomůže rozpustit

Mohlo by se vám líbit...

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!