5 znaků nedostatku vitamínů a minerálů, které můžete vyčíst z vaší tváře

Běžný způsob, jak zjistíte, zda vám nechybí nějaké vitamíny nebo minerály, jsou krevní testy.

Obvykle však bývají  případech dost drahé, případně vám je bez předpisu odborného lékaře ani vůbec neudělají.


Takové testy umí zjistit, zda máte dostatečné množství důležitých živin. Jejich nízké hladiny v těle by totiž mohly negativně ovlivnit váš zdravotní stav.

Existuje však i jednodušší způsob, jak zjistíte, zda vám něco nechybí. A navíc, je zcela bezplatný a rychlý.

Je to právě vaše tvář, která vám může prozradit mnohem víc, než si myslíte. Všimněte si, zda máte nějaký z následujících příznaků, které by naznačovaly možný problém.

1. Bledá pleť

Pokud vaše tvář zbledne ze dne na den, může to znamenat, že máte nedostatek vitaminu B12.


Zkontrolujte si i svůj jazyk a zjistěte, zda je zcela hladký. Pokud ano, jde o další symptom nedostatku tohoto vitamínu.

Dalšími příznaky bývají problémy s pamětí a únava.

Jak to můžete napravit?

Konzumujte více masa ze zvířat pasoucích se na volně rostoucí trávě, divoké druhy ryb a ekologicky chovanou drůbež.

2. Nezdravé vlasy

Pokud se vám vaše vlasy zdají být nezdravé – suché, křehké a plné lupů, může vám chybět vitamin B7 (biotin).

Problém s vlasy obvykle mají lidé, kteří dlouho užívají antibiotika, protože ty ničí střevní bakterie syntetizující biotin.

Jak to můžete napravit?

Jezte více potravin bohatých na biotin, jako jsou houby, vaječné žloutky a květák.

3. Oteklé oči

Oteklé oči a nohy můžou být příznakem nedostatku jódu. Mezi další příznaky jeho nízké hladiny v těle patří i suchá kůže, přibývání na váze a lámavé nehty.

Jak to můžete napravit?

Pokud se vaše strava skládá převážně z potravin s nízkým obsahem soli (jodované), je čas na změnu.

Se solí to však nepřehánějte, jinak si můžete přivodit problémy s vysokým krevním tlakem či ledvinami.


Výborným zdrojem jódu jsou mořské řasy, mořská zelenina a mořské ryby. Nejoblíbenějším způsobem je sušená řasa kelp, kterou si můžete přidávat do ostatních potravin.

V úvahu přicházejí i doplňky s jódem ve formě kapslí, případně jodové tinktury. Ty se obvykle natírají na pokožku (nejlépe v okolí štítné žlázy), přes kterou se jód následně vstřebá do těla.

4. Bledé rty

Bledé rty a dásně znamenají, že máte nedostatek železa.

Tyto symptomy jsou viditelnější u žen. Pro nedostatek železa je občas také příznačný pocit v ústech, jako kdybyste jedli led, jíl nebo špínu.

Jak to můžete napravit?

Konzumujte více špenátu, sušené fazole, červeného masa nebo ryby.

5. Krvácení dásní

Krvácející a bolestivé dásně, které jsou doprovázeny špatným stavem zubů, jsou nejčastěji příznaky nedostatku vitaminu C.

Tento vitamín patří mezi nejdůležitější. Jeho nedostatek vám může způsobit vážné zdravotní problémy od bolesti svalů až po kurděje, což je jeho nejextrémnější podoba.

Pokud se nedostatek vitaminu C dlouhodobě neřeší, může vám způsobit dokonce i úplné vypadnutí zubů.

Jak to napravíte?

Konzumujte potraviny s vysokým obsahem vitamínu C, jako jsou citrusy, jahody, meloun, mango, kiwi, papája, červené papričky a červený meloun.


Zdroj: 5 Signs of Nutrient Deficiencies That Are Written All Over Your Face

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Spočítejte *

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!