5 složek potravin, které nenávratně poškozují váš mozek

FacebookTwitterGoogle+Email

poskozeni mozkuV dnešním světě není nouze o věci, ze kterých lidé šílí. Existuje však pár látek v našich potravinách, které to dokáží dosáhnout ve velmi krátkém čase.

A nejen to. Tyto substance poškozují nejen mozek, ale i střeva či játra. Přitom ten, kdo je za jejich přítomnost v potravinách zodpovědný je právě člověk a jeho „geniální“ mysl.

Zdá se, že čím více toho víme, tím nižší je naše schopnost střízlivě uvažovat. Chcete-li, aby vaše mysl zůstala čistá a nedocházelo k poškozování vašeho mozku, pak se vyhýbejte následujícím složkám potravin.

1) Lepek

Lepek je běžná bílkovinná součást pšenice, ječmene, žita a dalších obilovin. Jde o lepkavou substanci, která se lepí na stěny tenkého střeva, kde způsobuje problémy s trávením a imunitou. Nejčastějším onemocněním bývá celiakie, která souvisí s nesnášenlivostí těla na tuto molekulu.

Existují však i mírnější projevy, které nejsou přímo celiakie, ale dokážou také výrazně narušovat činnost organismu, jako jsou například různé stupně citlivosti těla na lepek. Dochází při nich k zánětlivým procesům, včetně zánětům v mozku a nervovém systému.

Studie prokázaly souvislost mezi citlivostí na lepek a onemocněními v každé části nervového systému – mozku, míše a periferních nervech.

Bylo potvrzeno, že lepek je velkým spouštěčem psychiatrických onemocnění, mentální retardace, demence a v podstatě každého dalšího neurologického onemocnění.

Chléb a pečivo konzumuje lidstvo od pradávna. Problémem není ani tak pečivo samotné, jako „moderní“ pekařské techniky, které způsobují, že v dnešním pečivu je mnohem více lepku než tomu bývalo v minulosti.

2) Umělá sladidla

Ať už jde o aspartam, sukralózu nebo sacharin, umělá sladidla jsou velmi populární, protože neobsahují žádné kalorie. Pravda je však taková, že ačkoli nedodávají tělu žádné kalorie navíc, za poslední desetiletí pomalu tráví a poškozují naše těla.

Aspartam je kombinací kyseliny asparagové (aminokyselina se silným stimulujícím účinkem na mozkové buňky), methanolu (alkohol způsobující slepotu) a fenylalaninu.


Čtěte také: Ruský lidový recept: Takto se zbavíte hemoroidů do 11 dnů


Když dojde v těle k rozpadu molekuly aspartamu na její jednotlivé složky, spouštějí se silné procesy s rakovinotvornými účinky na mozek. Konzumace aspartamu způsobuje celou škálu příznaků, včetně záchvatů úzkosti, nesrozumitelné řeči, deprese a migrén.

Hlavním problémem bývá, že dnes se tímto umělým sladidlům lze jen těžko vyhnout – přidávají se do limonád, jogurtů, žvýkaček, omáček na vaření, dochucovaných minerálních vod, cereálií a všech produktů s označením „bez cukru“. Rizikům aspartamu jsme se věnovali v tomto článku.

3) Glutamát sodný (MSG)

Glutamát sodný je chemická látka, která se do potravin přidává na zvýraznění jejich chuti. Dokáže oklamat chuťové pohárky a mozek, že právě konzumované jídlo výborně chutná.

Jde však o excitotoxín stimulující mozek v produkci velkého množství dopaminu, který znásobuje požitek z jídla. Bohužel, tento dobrý pocit netrvá velmi dlouho, ale jeho vedlejší účinky ano.

Excitotoxíny se spojují s poškozeními mozku a dalšími neurologickými chorobami jako Parkinsonova či Alzheimerova choroba, demence, roztroušená skleróza, lupus a další.

Při koupi potravin si dávejte pozor, zda neobsahují glutamát sodný.

Platí to hlavně o potravinách jako jsou „zdravé“ proteinové tyčinky, dresinky do salátů, omáčky na maso, bujóny a sáčkové polévky či zelenina v plechovkách.

4) Rafinovaný cukr

Zpracovaný nebo rafinovaný cukr se stal jednou z nedílných součástí našich potravin. Je však také jednou z jejich nejnebezpečnějších složek. Jeho neustálá konzumace se spojuje s mnoha zdravotními problémy a mnohé z nich se týkají právě mozku.

Rafinovaný cukr potlačuje mozkový neurotrofický faktor (BDNF), velmi důležitý hormon pro mozek. Tato substance je zodpovědná za vytváření nových propojení mezi neurony v mozku, což je nesmírně důležité pro funkci paměti.

Studie prokázaly, že u pacientů s depresí a schizofrenií se vyskytují nízké úrovně BDNF. Nadměrná konzumace cukru může tento stav ještě více zhoršit a uvedené úrovně dále snížit.

Kromě toho, zpracovaný cukr zvyšuje v těle záněty, narušuje trávicí a poškozuje imunitní systém. V případě chronických zánětů se zvyšuje riziko těžkých depresí a schizofrenie.

Dr. Ilardi, profesor psychologie na Univerzitě v Kansasu, doporučuje pacientům s depresí vyloučit ze stravy rafinovaný cukr. Ti, kteří jeho doporučení poslechli, zaznamenali zlepšení svého mentálního stavu a nálady.

5) Fluor

Problém fluoru se týká hlavně anglicky mluvících zemí jako jsou Velká Británie, Irsko, Kanada, USA, Austrálie a Nový Zéland, které se z nepochopitelného důvodu (prý zlepšení zdraví chrupu obyvatelstva) rozhodli přidávat fluor do pitné vody.

Do jisté míry se to týká i Česka, protože u nás se přidává fluor do zubních past a někdy se dětem podávají fluoridové tabletky nebo se jim zuby potírají fluorovou krémem.

Pokud jste někdy o těchto procedurách uvažovali pro své děti, tak na ně raději rychle zapomeňte.

Studie ukázaly, že fluor výrazně snižuje IQ (vlády chtějí mít zřejmě poslušné, neprotestujúce obyvatelstvo a tak fluorem ohlupovat lidí).

Iniciativa za odstranění fluoru z vody (FAN) poukázala na 34 studií, které dokazují souvislost mezi fluorem a sníženým IQ u lidí. Další studie dokazují vliv fluoru na snižování schopnosti se učit, poškození mozku u novorozenců, změněné chování či dokonce na vyvolávání rakoviny kostí.

Závěr

Vyhýbat se těmto 5 látkám je poměrně jednoduché, pokud máte správnou motivaci a dostatečné znalosti o tom, kde se mohou nacházet.

Proto, pokud to jde, neriskujte zdraví vás a vaší rodiny. V angličtině je na to hezké rčení „Better be safe than sorry“, které ve volném překladu znamená „Buďte raději opatrní, než byste to měli litovat“.


VELMI NÁS POTĚŠÍTE, KDYŽ NAŠI STRÁNKU PODPOŘÍTE A DÁTE NÁM LIKE.

Zdroj: Five ingredients that poison your brain

KAM DÁL 

Mohlo by se vám líbit...

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!