4 způsoby, jak se vypořádat s úzkostí z práce

Úzkost z práce je velice častý úkaz mezi lidmi – nekonečné meetingy, uzávěrky, přesčasy, nátlak na výkon, špatné stravování, toxické vztahy, obavy z vyhazovu, spánková deprivace,…

Zejména pokud pracujete ve stresovém prostředí, bude vašimi žilami proudit velké množství stresových a adrenalinových hormonů na denní bázi a brzy se to podepíše na vašem zdraví. Za nějaký čas se stres začne projevovat fyzicky: každodenní migrény, problematická pleť, lámavé vlasy, vředy, vysoký krevní tlak, hodně bušící srdce,… Seznam je dlouhý a nese s sebou spoustu nepříjemností.

Nakonec však každý sáhne až na dno a zdravotní problémy ho doženou.

Proto je dobré najít si rady a tipy, jak si oddychnout a vyrovnat nekonečné šílenství, nebo se problémy budou akorát neustále zhoršovat. Níže je popsáno pár nejlepších tipů, jak se zbavit stresu a úzkosti z pracovního prostředí.

#1 Osvojte si relaxaci

Osvojte si oddych a relaxaci jako pravidelnou součást vaší rutiny, nejen jako dovolenou, jednou za rok. Díky dnešní digitální době mnoho z nás je vždy dostupných, vždy se přihlašují k práci a pracují delší hodiny než kdy dříve, i během dovolených (i placených).

Toto postupem času zapříčiní zvýšení hladiny chronického stresu a opotřebení člověka, které je obtížné zvrátit. Dopřejte tedy tělu a mysli odpočinek od toho konstantního stresu, abyste předešli vyhoření.

loading...

Jedna z fungujících metod je navrácení k přírodě nebo alespoň návštěva parku během polední pauzy. Shoďte boty, projděte se bosky po trávě, naslouchejte krásnému zpěvu ptáků, dýchejte čistý vzduch a pociťte uzemnění.

Příroda vás přenese do přítomného okamžiku a odplaví pryč stres z práce. Ocitnete se v krásném světě bez elektronických zařízení, meetingů, konferenčních hovorů nebo wi-fi. Bude to přímo pohádkové a nemůžete vyzkoušet i další věci:

  • Pokud zrovna nemusíte přírodu, voda je také úžasně osvěžující a vyrovnávající. Zkuste vypít sklenici vody nebo si omýt obličej; studenou vodou na probuzení a teplou pro uvolnění
  • Zapněte si vaši oblíbenou písničku v časech stresu a úzkostí. Podle Harvardské lékařské školy Hudební terapie uvolňuje stres a zlepšuje náladu i u lidí trpících depresemi
  • V neposlední řadě, pokud zíráte na obrazovky během dne, udělejte si přestávku a procvičte si oči. Vyzkoušejte 20-20-6 pravidlo: Každých dvacet minut si dejte pauzu alespoň na 20 minut a dívejte se na věci, které jsou alespoň 6 metrů daleko

#2 Udělejte z pohybu prioritu

A ne, nemyslíme pocení při poradách, ale rozproudění krve při aplikování nějakého druhu cvičení. Podle Harvardské lékařské školy Cvičení snižuje hladinu stresových hormonů v těle, jako jsou adrenalin a kortizol. Také stimuluje produkci endorfinů, přírodních tělesných analgetik a náladových povzbuzovačů.

Zde jsou nějaké tipy, pokud si nemůžete během dne najít čas na cvičení:
  • Využijte polední pauzu naplno. Zujte boty na podpatku, nasaďte tenisky a krátce se na 30 minut proběhněte nebo se projděte pro oběd
  • Vyměňte židli za míč na cvičení
  • Namísto výtahu využijte raději schody
  • Vystupte o pár stanic dříve a udělejte si malou procházku, abyste se trochu z rána rozhýbali
  • Namísto konferencí v místnosti zřiďte s týmem „pochodovací poradu“

Mějte na paměti, že i nejmenší pohyb se počítá. Nejdůležitější je, ať už se rozhodnete pro jakékoli cvičení, abyste si ho užívali a bavilo vás. Nejlepší trénink je ten, který doopravdy budete dělat!

#3 Vybírejte jídla vyplavující kortizol

Jsme to, co jíme, a se správnými jídly a živinami budete lépe vybavení pro boj s denními výzvami a stresy. Když naše těla snáší období plná stresu, tři primární stresové hormony jsou vyplavovány: adrenalin, kortizol a noradrenalin.

Toto jsou naše „bojuj, nebo uteč“ hormony způsobující, že naše tělo zvýší hladinu krevního cukru (glukózy), aby nakrmilo naše srdce, svaly a mozek, aby se úspěšně vypořádaly se stresem. Po počátečním výbuchu energie se většinou cítíme zničení a potřebujeme výživné potraviny, abychom doplnili energii.

A aby toho nebylo málo, podle Marylandské univerzity nadbytečný kortizol způsobuje nabírání váhy.

  • Vyhněte se vysoce glykemickým potravinám, jako jsou bramborové chipsy, sladkosti a kofeinovým nápojům – káva nebo energy drinky –, které váš stres akorát zhorší
  • Naopak sáhněte po jídlech bohatých na živiny, jež doplní palivo vašemu tělu a pomohou se postavit negativním efektům stresu
  • Zabalte si zdravý oběd a vždy mějte zdravé pochutiny příhodně na vašem stole. Nějaké nápady: nesolené ořechy – mandle nebo vlašské ořechy, kousek ovoce s organickým ořechovým máslem, organickou tyčinku, kterou můžete uskladnit přímo ve vašem stole, nebo krekry s humusem
  • Jiné stres uklidňující potraviny jsou ořechy, semena, a losos, který je bohatý na omega-3 mastné kyseliny; ovesné vločky, které jsou bohaté na hořčík; citrus bohatý na vitamín C; a batáty s mrkvemi s obsahem vitamínu E

#4 Akupresura na uvolnění napětí

Akupresura uvolňuje některé fyzické faktory spojené jak se stresem, tak se zdravotními problémy.
V našich tělech je několik reflexních bodů, které mohou být kdykoli aktivovány pro uvolnění napětí a pomoci relaxovat. Pokud nemáte čas navštívit profesionála, můžete tyto body i aktivovat sami.

  • Body, na které se musíte zaměřit, abyste se zbavili stresu, zahrnují měkké místo mezi palcem a ukazováčkem a měkké místo přímo pod hrudní kostí
  • Mějte po ruce malý reflexní balonek na uvolnění stresu a během dne si masírujte dlaně, chodidla, krk a záda

Související 


Zdroj: 6 Ways To Deal When Work Gives You Anxiety

NEPŘEHLÉDNĚTE

loading...

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT

Napsat komentář

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!