14 příznaků vysoké hladiny cukru v krvi a potraviny, které ji pomáhají výrazně snížit

Zvýšená hladina cukru v krvi nemusí nutně znamenat diabetes, protože je jen jedním z mnoha příznaků onemocnění. Je to však vážné varování, že je třeba problém vyřešit co nejdříve, aby se zabránilo dalším zdravotním komplikacím.

Nejčastější příznaky vysoké hladiny cukru v krvi

1. Zvýšená chuť k jídlu a přibývání na váze
2. Tuk v žaludku
3. Konstantní žízeň
4. Častá potřeba močit
5. Problémy se žaludkem
6. Suchá kůže a její svědění
7. Rozmazané vidění
8. Konstantní únava
9. Pomalé hojení ran a říznutí
10. Opakované infekce
11. Neustále sucho v ústech
12. Impotence
13. Nervové problémy
14. Neschopnost soustředit se

Pokud se u Vás objeví tyto příznaky, tak než se obrátíte na komerční léky a předepsanou léčbu, měli byste se snažit snížit hladinu cukru v krvi přirozeným způsobem. Studie ukázaly, že můžete snížit hladinu cukru v krvi a snížit riziko diabetu typu 2 aplikování diety s nízkým GI. GI nebo-li  glykemický index je měřítko, které klasifikuje potraviny podle jejich účinků na hladinu cukru v krvi. Ta se pohybuje od 0 do 100, takže je třeba zvýšit příjem potravin, kteréji sníží.

Nízké hodnoty (0-45) na stupnici GI mají, a měli byste se na ně cíleně zaměřit:
  • Zelenina, jako je listová zelenina, květák a chřest
  • Ovesné vločky
  • Sezamová semínka, lněná semena a arašídy
  • Luskoviny, čočka a cizrna
  • Redukovaný jogurt
  • Quinoa
  • Sladké brambory
  • Odstředěné mléko
Potraviny s mírným GI, které příležitostně konzumovat můžete :
  • Hnědá rýže
  • Fíky
  • Pečené brambory
  • Kukuřičná mouka
  • Ananas
  • Červená řepa
  • Mango
Mezi potraviny s vysokým GI patří, a měli byste se jim vyhnout:
  • Mouka
  • Cukr
  • Soda
  • Chléb
  • Banány, třešně, hrozny a meloun
  • Rozinky
  • Snídaňové cereálie, jako jsou kukuřičné vločky a rýže
  • Sušenky a krekry
  • Rýže
  • Bílé brambory

Nezapomeňte, že GI může být ovlivněn i jinými faktory, jako jsou:

  • „Metody vaření: smažení, vaření a pečení
  • Zpracování a zralost ovoce a některé zeleniny
  • Vláknina: celá zrna a potraviny s vysokým obsahem vlákniny působí jako fyzická bariéra, která zpomaluje vstřebávání sacharidů. Není to totéž jako „celozrnné“, kde i když je celé zrno zahrnuto, bylo na úkor zbytku potlačeno. Například, některé smíšené obilné chleby, které obsahují celá zrna mají nižší GI než celozrnný nebo bílý chléb.
  • Tuk snižuje GI potravin. Například, čokoláda má střední GI protože obsahuje tuk a nebo brambůrky budou mít vlastně nižší GI než brambory vařené bez tuku.
  • Protein snižuje GI potravin. Mléko a jiné mléčné výrobky mají nízký GI, protože mají vysoký obsah bílkovin a obsahují tuk.

Kromě výše uvedeného byste měli začit pravidelně cvičit, protože je to jeden z nejlepších způsobů, jak  snížit hladinu cukru v krvi přirozeným způsobem.

Související


Zdroj:14 Symptoms of High Blood Sugar and Which Foods Reduce It

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Spočítejte *

AlternativníMagazín.cz na Facebooku