10 způsobů jak v těle vybalancovat hormony (+8 příznaků hormonální nerovnováhy)

 

V dnešní době zažívá mnoho lidí příznaky zhoršujícího se zdravotního stavu jako jsou přibírání, únava, zácpa či lámání nehtů nebo vlasů.

Přestože jde o rozdílné věci, všechny poukazují na jeden společný problém, kterým často bývá hormonální nerovnováha.

Příznaky hormonální nerovnováhy

Existují různé druhy hormonální nerovnováhy. No a právě o těchto druzích a k nim příslušejících příznacích si více řekneme v tomto článku.

A. Příznaky problému s nadledvinkami

Pokud vám nefungují správně nadledvinky, dají o sobě vědět následujícími příznaky:

  • únava a vyčerpanost (1)
  • problémy se spánkem jako je nespavost nebo noční probouzení (2)

Příčinou je to, že v nadledvinách se tvoří stresové hormony, které pak narušují spánek a vyvolávají vyčerpanost.

B. Příznaky problému se štítnou žlázou

Pokud vám nefunguje správně štítná žláza, projeví se to následujícími příznaky:

  • přibírání (3)
  • zácpa (4)
  • lámavost nehtů (5)
  • ztenčování vlasů (6)

Obvykle jde o příznaky snížené funkce štítné žlázy (hypotyreóza), která se u lidí vyskytuje nejčastěji.

Na druhé straně, při její zvýšené funkci (hypertyreóza) jde obvykle o opak uvedených příznaků, a tedy o hubnutí, bušení srdce a zvýšenou nervozitu.

C. Příznaky nerovnováhy pohlavních hormonů

Při problémech s tvorbou pohlavních hormonů vám to tělo naznačí těmito příznaky:

  • potíže při menstruaci (7)
  • problémy během menopauzy (8)

Obvykle jde o nerovnováhu mezi progesteronem, estrogenem a testosteronem. Uvedené komplikace pak často vyústí do únavy a přibírání.

Zde je ještě třeba upozornit, že přibírání může být také znakem nesprávné životosprávy, jako je například konzumace velkého množství cukrů, sacharidů a škrobů.

Na to je třeba dávat pozor, neboť příliš mnoho cukru pak vyvolává sníženou odezvu těla na inzulín a později vznik diabetu typu 2.

10 způsobů jak v těle vybalancovat hormony

Takže už víme, jaké příznaky nám tělo vysílá, když jsou hormony v nerovnováze. Pojďme se nyní podívat na to, co je třeba udělat pro nápravu.

1. Snížení konzumace cukrů a škrobů – výrazně je omezte alespoň na několik týdnů.

2. Jezte více zdravých tuků – avokádo, olivový, kokosový, lněný olej a mastné ryby. Tuky stimulují produkci hormonů, potlačují hlad, dodávají energii a pocit uspokojení.

3. Snižte konzumaci obilovin, pečiva a ovoce s vysokým obsahem cukrů alespoň na 2 týdny – nadměrné množství sacharidů vede k metabolickému syndromu a necitlivosti na inzulín.

4. Pečujte o svou střevní mikroflóru – jezte fermentované potraviny, které zlepší vaše trávení a podpoří tvorbu hormonů.

5. Vyhýbejte se zápalotvorným potravinám – lepek, mléko a podobně.

6. Více a lépe spěte – nedostatek spánku brání vyplavování některých druhů hormonů potřebných pro regeneraci těla. Předejdete tak předčasnému stárnutí.

7. Omezte konzumaci stimulantů – káva, energetické nápoje a jiné, které narušují hormonální funkce v těle.

8. Vyhýbejte se toxinům a chemikáliím – hlavně kouření, čistícím prostředkům, smogu ve městě a podobně.

9. Omezte užívání ne nezbytných léků – léky často vyvolávají tělu stres a narušují střevní mikroflóru.

10. Naučte se relaxovat a vypnout – ať už je to díváním pěkného filmu, tancem, smíchem, setkáváním se s přáteli nebo meditací.

Čtěte: 


Zdroj: 10 Ways to Balance Hormones Naturally

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Spočítejte *

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!