10 typů bolestí, které v průběhu sekund odstraní cvičení s tenisovým míčkem

Syndrom myofasciální bolesti se projevuje chronickou bolestí v důsledku opakovaných stahování svalů, stlačováním citlivých bodů.

Tenisový míček má gumovou pružnost, čímž uvolňuje a natahuje svaly a zklidňuje bolest.

Uvádíme vám návod, jak používat tenisový míček pro úlevu od bolesti v různých částech těla:

1. Ztuhlý krk

Vzpřimovače páteře a subokcipitální svaly se potřebují uvolnit po dlouhém čase stráveném v kanceláři. Následující cvičení vám mohou pomoci utišit bolest v krku:

Lehněte si na zem obličejem vzhůru a položte si 2 tenisové míčky pod hlavu. Začněte pohybovat hlavou tak, aby míčky zůstali pohodlně uloženy v zadní části krku.

V této poloze zůstaňte 1 minutu, a pak změňte otáčení hlavy z jedné strany na druhou.

2. Bolest zad

Bolest zad je často výsledkem nepohodlných bot, nesprávné polohy při spánku, nebo nesprávného způsobu sezení.

Uvádíme návod, jak tuto bolest snížíte:

Dejte si 2 tenisové míčky pod záda, mezi kostrč a žebra. Pohybujte pánví na obě strany, přičemž míčky nechte uložené pod zády.

Zpomalte pohyby ve strnulé části zad a snižte tlak blízko páteře. Dýchejte zhluboka a opakujte 5 minut.

loading…

3. Ztuhlá ramena

Toto cvičení protáhne a uvolní svaly rotátorové manžety a zmírní bolest ramen, která vzniká v důsledku špatného držení těla nebo zvedání těžkých předmětů.

Lehněte si na zem s tvářemi vzhůru. Dejte si 2 tenisové míčky za ramena a koulejte je.

4. Bolestivé boky

Pokud nosíte nepohodlné boty, dlouhou dobu sedíte nebo vyvíjíte silný tlak na vaše boky, může se u vás objevit bolest malých i velkých svalů, kterou trpí vaše pánev, jako jsou hruškovitý sval, velký a střední hýžďový sval.

Uvádíme, jak snížíte toto napětí:

V ležaté poloze umístěte tenisový míček mezi boky a podlahu a opřete se o ni. Udělejte 12 pomalých krouživých pohybů a změňte stranu.

5. Stlačený hrudník

Denní činnosti, jako jsou delší sezení, vaření, používání počítače nebo telefonování, mohou vyústit do stlačeného hrudníku.

Tento problém by se mohl zhoršit a způsobit dýchací potíže a problémy s nervovým systémem.

Uvádíme návod, jak vyléčíte tento problém:

Postavte se před stěnu koutu nebo dveří a umístěte si tenisový míček pod klíční kost. Dýchejte zhluboka a zůstaňte v této poloze jednu minutu.

Začněte pohybovat míčkem od klíční kosti nahoru a dolů, z jedné strany na druhou. Pro zvýšení pohyblivosti svalů, začněte pohybovat rameny a krkem jednu minutu, a pak změňte strany.

6. Bolesti kolen

Při práci na zahrádce nebo kolem domu si můžete snadno natáhnout kloubní pouzdro v koleni.

Cvičení s tenisovým míčkem vám může pomoct uvolnit svaly mezi čéškou, bércem a stehnem.

Posaďte se na židli, ohněte kolena a položte si tenisový míček na zadní stranu kolena. Opakujte to 10krát a odpočívejte 10 minut.

7. Nesprávné držení těla

Nesprávné držení těla může vážně poškodit svaly páteře a vést k dýchacím problémům. Z tohoto důvodu si lehněte na zem, umístěte 2 tenisové míčky po stranách zad, ruce si dejte za hlavu.

Přisuňte hlavu k hrudníku a zvedněte boky. Zhluboka dýchejte. Koulejte tenisové míčky přes záda 4 minuty.

8. Bolesti rukou

Dlouhodobé psaní může stáhnout ohýbač zápěstí.

Položte ruku na stůl na tenisový míček. Druhou ruku položte na první a vyviňte dostatečný tlak. Přesouvejte tenisový míček horizontálně směrem do dlaní a naopak.

Toto cvičení provádějte 3 minuty a opakujte s druhou rukou.

9. Bolavé nohy

Delší stání na nohou nebo nošení nepohodlné obuvi mohou vést k bolesti v nohou, stejně jako k plantární fascitidy a bolesti v horní části páteře.

Cvičení s tenisovým míčkem vám pomůže natáhnout nohy a podpořit jejich pružnost. Umístěte tenisový míček pod chodidlo a postavte se na něj. Koulejte ním nahoru a dolů, až k patám.

Opakujte toto cvičení 1 minutu na obou nohách.

10. Bolestivá stehna

Tenisové míčky uvolní tlak v čtyřhlavém svalu stehna a v bočním širokém svalu.

Posaďte se na židli a dejte si tenisové míčky pod stehno. Jemně narovnejte a ohněte koleno 40krát. Stehna přesouvejte vodorovně, koulejte míčkem po straně stehna.

Pak proveďte totéž na druhé straně.

Související 


Zdroj: The Tennis Ball Trick That Can Relieve Back, Neck or Knee Pain in Seconds

NEPŘEHLÉDNĚTE

loading…

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Spočítejte *

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!