10 kardio cvičení, které spalují tuk a kalorie lépe než běhání

FacebookTwitterGoogle+Email

cvičení-uvodKdyž dojde na hubnutí, běh je dlouhodobě považován za nejlepší druh cvičení. Kromě samotného spalování kalorií je také dobrý na posílení srdce, protože musí během běhu více pracovat.

Nicméně běhání má jednu velkou nevýhodu – jde o vysoce náročnou aktivitu, která zatěžuje kolena, stehna, kyčelní klouby a kotníky nohou.

Kromě toho, 1 minuta běhu spálí jen 10 kalorií. To znamená, že je snadné ho nahradit jinými cvičeními, které za stejnou dobu dokáží spálit více.

V tomto článku vám chceme doporučit 10 cvičení, která jsou stejně efektivní nebo efektivněji než běhání a zároveň jsou na vaše klouby menší zátěží.

A jako bonus vám pomohou nejen zhubnout, ale navíc i pěkně zformují vaše tělo.

1. Crossfit cvičení

cvičení-crossfitTypické crossfit cvičení zahrnuje několik různých cviků krátkého trvání, ale o to vyšší intenzity.

Nemusíte se však striktně držet jeho rutiny, abyste z něj získali přínosy. Nejlepším způsobem pro vás bude najít si 3 crossfitové cviky, které cílí na různé svalové partie.

2. Švih s činkou (kettlebell swing)

cvičení-kettlebell-swingTento druh cviku se dá jednoduše zakomponovat do jiných rozvrhů cvičení.

Nejlepší na tomto druhu cvičení je, že nezabere více než pár minut, během nichž dokážete spálit i 20 kalorií za minutu.

Další jeho výhodou je, že se hodí opravdu pro všechny – bez ohledu na vaši formu či výdrž.

3. Angličák (burpees)

cvičení - BurpeesPokud uděláte alespoň 10 angličáků za minutu, spálíte až 14 kalorií.

Toto cvičení je více efektivní než sprint na kole. Dokáže zvýšit míru vašeho metabolismu a samozřejmě spálit extra tuk.

4. Sprint na kole

cvičení-airdyne_0Přestože jsou sprinty na kole méně efektivní než angličáky, jsou ideální pro ty, kteří nemají rádi cvičící rutiny.

Klíčem k účinnému sprintu na kole (stacionárním nebo reálném) je šlapat 1 minutu tak rychle jak to jen dokážete a pak na 1 až 2 minuty zpomalit.

Ideálně byste se měli takto pravidelně přepínat mezi běžnou rychlostí a sprintováním.

5. Jízda na kole s tlustými pneumatikami

cvičení-fat-tire-biking_0Tento druh cvičení zahrnuje použití kola s tlustými pneumatikami, které je také těžší a složitější na řízení než běžná kola.

Z uvedeného důvodu na takovém kole dokážete spálit až 1500 kalorií za hodinu, respektive 25 kalorií za minutu.


Jde o dvojnásobek spálených kalorií v porovnání s během a k tomu bez zátěže na vaše kolena.

6. Skákání přes švihadlo

cvičení-jump-rope_0Kromě toho, že jde o cvičení střední intenzity, které zapojuje více svalů než běh, skákání přes švihadlo je navíc i zábava.

Pokud dokážete skočit za 1 minutu 100 krát, spálíte za tento čas až 14 kalorií. Jako bonus získáte komplexnější procvičení těla než je tomu při běhu.

7. Dřepy s výskokem

cvičení-jumpsquats_0Jde o poměrně jednoduché cvičení, při kterém spálíte za 20 sekund až 14 kalorií. Pokud to vydržíte dělat celou minutu, je to až obdivuhodných 42 kalorií!

8. Vlnění lany (battling ropes)

cvičení-battling ropesJde o další skvělé cvičení, které nabízí více spálených kalorií než běhání.

Podle nedávné studie, která srovnávala vlnění lany s ostatními cvičeními, vlnění lany mělo nejlepší výsledek přepočtený na množství spotřebovaného kyslíku.

9. Lyžování na běžkách

cvičení-lyzovaniKromě toho, že jde o poměrně oblíbený sport, běžky jsou dalším cvičením, při kterém spálíte více kalorií než při běhu.

Když běžkujete při normální rychlostí, pohybujete se přibližně stejně rychle jako průměrný běžec, ale spálíte při tom více kalorií.

10. Veslování na stroji

cvičení-rowing_0Pro spálení kalorií se jedná o úžasné cvičení. Intenzivní veslování dokáže spálit až 375 kalorií za 30 minut, což je více než 12 kalorií za minutu.

Veslování je zvláště vhodné pro posílení a vyformování svalů na rukou a ramenou.

Závěr

Když si budete vybírat, které cviky jsou pro vás zajímavé, tak nezapomeňte na to, abyste si vybrali takové, které se zaměřují na odlišné svalové partie.

Také nezapomínejte dopřát vašim svalům dostatečný čas na zotavení a regeneraci po cvičení.


VELMI NÁS POTĚŠÍTE, KDYŽ NAŠI STRÁNKU PODPOŘÍTE A DÁTE NÁM LIKE.

Zdroj: 10 Cardio Exercises That Burn More Calories than Running

KAM DÁL 

Mohlo by se vám líbit...

AlternativníMagazín.cz na Facebooku

error: Content is protected !!